piątek, 31 maja 2013

GITAROWE LODY I CHLEBEK NA SŁODKO.



Dzisiaj większość czasu spędziłyśmy w kuchni, robiłyśmy lody i chlebek bananowy. 


Do lodów użyłyśmy:
200 ml śmietanki 30 %
30 g cukru pudru
1 bezę
90 ml jogurtu naturalnego
6 truskawek

         Dziewczynki rozpoczęły od ubicia śmietany , ale tylko troszeczkę – nie na sztywno, następnie dodały jogurt naturalny i cukier potem podusiły truskawki i dodały je do białej lodowej masy następnie pokruszyły bezy. Potem przełożyły masę do foremek i włożyłyśmy do zamrażalki na dwie godziny.






     Lody wyszły naprawdę bardzo dobre.
Pomysł na lody widziałam kiedyś w programie „I Can Cook” , moje dziewczynki uwielbiają ten program, czasami kupuję składniki na daną potrawę a one robią wtedy wszystko razem z dziećmi.

Robiłyśmy dzisiaj również chlebek z bananami. 

 Potrzebne nam było:
1 banan
20 ml oliwy
50 g cukru
150 g maki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
żurawina

     Po miseczki włożyły rozgniecionego banana, do niego wlały olej i roztrzepane jajko. Następnie wlały to do miski z mąką, cukrem, proszkiem do pieczenia. Pomieszały wszystko razem i na koniec wsypały żurawinę, następnie przełożyły wszystko do foremek.  Ja włożyłam do nagrzanego piekarnika i piekły się  w 160 stopniach 35 min.




czwartek, 30 maja 2013

POZNAJEMY ZWIERZĘTA


    Dzisiaj podczas spaceru spotkałyśmy jaszczurkę, po powrocie do domu dziewczynki chciały zobaczyć zdjęcie, które jej zrobiłam, potem poszukałyśmy podobnych w naszych książkach. 


Dziewczynki z zaciekawieniem przeglądały książki, poznawały kolejne grupy zwierząt.






    Zagrałyśmy wspólnie w grę „Fauna junior”.




      Gra polega na tym, że gracz patrzy na obrazek, na którym znajduje się dane zwierzątko, następnie ma odpowiedzieć na kilka pytań: Jaka według niego jest waga zwierzątka, czy znosi jajka, czym się żywi i gdzie mieszka. Dziewczynkom bardzo się podobało zgadywanie, bardzo dobrze im szło, potem podzieliłyśmy zwierzątka zastanawiając się gdzie mieszkają i dlaczego, czego potrzebują do życia.

TĘCZOWE KOLORY



   Na wielu blogach widziałam przechodzenie barw, postanowiłam pokazać dziewczynkom, potrzebne nam było: 6 szklanek , farby: żółta, czerwona, niebieska, oraz ręcznik papierowy. 



My otrzymałyśmy pomarańczowy, zielony. fioletowy kolor. Dziewczynki przybiegały non stop do kuchni aby sprawdzić, czy barwy się już połączyły i ile wody przeszło z każdej szklanki. Potem mieszałyśmy wszystkie kolory ze sobą.


piątek, 24 maja 2013

NOC MUZEÓW



    Ostatnio dodaje posty z opóźnieniem, jeszcze chciałam pokazać zdjęcia z naszego zwiedzania muzeów w Noc Muzeów w Poznaniu.



      Dziewczynki były prze szczęśliwe chodząc ulicami miasta, podczas gdy zwykle śpią już w swoich łóżkach. Do domu wróciliśmy po jedenastej, zwiedziliśmy muzeum Bambrów Poznańskich, muzeum Etnograficzne, muzeum Instrumentów muzycznych, muzeum Narodowe w Ratuszu i muzeum archeologiczne. 








     Myślę, że jak na pierwszy raz to i tak było ich sporo. Za rok pewnie również przyłączymy się do zabawy. 

TABLICA TEMATYCZNA



     Tak wygląda tablica zawieszona na ścianie w pokoju dziewczynek, jej zadaniem jest przypominanie nam nad czym pracujemy w danym miesiącu.


  • Znajduje się na niej alfabet obrazkowy z wyrazami na dana literkę, oprócz tego jako zadanie, są również schowane na niej literki do ćwiczeń alfabetu pisanego, na każdy dzień inna literka.
  • Mamy również słownictwo w języku angielskiego z naszych codziennych zabaw.
  • Kolejną rzeczą, nad którą się skupiamy w tym miesiącu jest odczytywanie godzin z zegara elektronicznego.
  • Poza tym mamy wierszyk, który się zmienia raz w tygodniu – wierszyki są dwa jeden dla Kornelii a drugi dla Julii.
  • Mamy też kalendarz, do którego każdego dnia wklejamy naklejkę na każdy dzień, poza tym liczymy dni, odczytujemy całe daty: rok, miesiąc, dzień.
  • W tym miesiącu zwracamy również uwagę na zjawiska pogodowe, zaznaczamy czy jest gorąco, ciepło, zimno, oraz czy świeci słońce, czy pada, czy wieje wiatr.
  • Zaznaczam na niej również temat tygodnia, o którym rozmawiamy, czytamy książki, robimy prace plastyczne.   

wtorek, 14 maja 2013

UŁAMKI



     Dostałam od koleżanki bardzo fajne karty do nauki ułamków. Oczywiście tłumacząc Julii nie mówiłam, że to ułamki, mówiłam że ¾ to na przykład cztery jabłka z których trzy są czerwone, albo że ¼ z koła to tylko jedna pomalowana część, jeśli podzielimy koło na cztery równe części. Powiedziałam jej to a potem dałam jej karty do sprawdzenia i zrobiła wszystkie zadania dobrze.

   
Zabawę w bingo i ułamki można znaleźć na stronie: http://www.schoolplus.com/
     Jak patrzę na to jak ona się uczy matematyki przez zabawę to bardzo chciałabym uczyć inne dzieci w ten sam sposób, może wtedy nie byłoby problemów z obowiązkową maturą z matematyki, a każde dziecko bardzo lubiłoby uczyć się tego przedmiotu. 

DODAWANIE



     Bawiłyśmy się w dodawanie, pomysł mojej koleżanki – niestety nie mój, ale pozwoliła pokazać jak ona się bawi ze swoimi synkami. 

    Gra w dodawanie. Potrzebujemy: kartkę z kratkami 4 na 3, w których piszemy liczby od 2 do 12, dwie kostki i 6 pionków. Gra polega na tym, że wyrzucamy kostką oczka dodajemy to co otrzymamy, następnie szukamy liczby i stawiamy na tym polu pionek, naszym celem ma być: ustawienie trzech pionków tego samego koloru w jednym rzędzie lub po ukosie, lub w pionie. Dla starszych dzieci można dołożyć pól i kostkę.  


     Julia grała ze mną, bardzo jej się spodobało, a Kornelia bawiła się w tym czasie w porównywanie beleczek. Układała domek, ślimaczki i grała w memory, nazywając zwierzęta po angielsku. 



DINOZAURY



    Wczoraj zaczęłyśmy nowy temat: Dinozaury.





     Przeczytałyśmy kilka książek na ich temat. Poznałyśmy kilka nazw, dziewczynki ładnie je powtarzają a ja łamię sobie język.





Robiłyśmy kilka zabaw plastycznych.
Zaczęłyśmy od zabawy z kolorowymi piaskami. Dziewczynki bardzo zręcznie wypełniały, poodklejane miejsca, odpowiednimi kolorami piasku. 









     Kolejną zabawą było stworzenie dinozaura z koralików, układałyśmy koraliki a potem ja zgrzewałam je żelazkiem. 

sobota, 11 maja 2013

lLICZBY OD 1 DO 100



    Przygotowałam kartkę z liczbami od 1 do 100 i małe magnetyczne klocuszki. 


Nasza zabawa polegała na tym, że Julia miała znaleźć daną liczbę i położyć na niej odpowiedniego koloru klocek, tworząc w ten sposób obrazek. Jej zadaniem było również nazywanie liczb. Na karcie napisałam liczby w dwóch kolorach czarne- nieparzyste, czerwone- parzyste. Potem ćwiczyłyśmy proste dodawanie znajdując co 3 lub co 5 liczbę. Liczyłyśmy do 100.


 



Rolki i wrotki.



A po południu tym razem po deszczu, dziewczynki przypominają sobie jazdę na rolkach, miejmy nadzieję, że w tym roku uda nam się poćwiczyć częściej i nauczymy się jeździć. Na razie dziewczynki potrafią się przesuwać powoli do przodu, nie wygląda to jeszcze jak jazda, ale bardzo lubią to robić, więc może pod koniec lata będą już jeździły. 



W zeszłym roku Julia miała kółka jak we wrotkach po dwa w jednej linii, w tym roku ustawiłyśmy je inaczej, ma jak w rolkach wzdłuż i lepiej jej idzie, zobaczymy jakie to da efekty w nauce. 



Kornelka w tym roku zaczęła jeździć na wrotkach i całkiem dobrze jej szło, ona we wszystkim chce naśladować siostrę, na szczęście miałyśmy w domu wrotki od cioci.