poniedziałek, 27 października 2014

Temat tygodnia: WSZECHŚWIAT.



       Lubię gdy dziewczynki nie chodzą do przedszkola, ponieważ wtedy możemy zrobić więcej ciekawych rzeczy w domu. Ja uwielbiam uczyć, szczególnie teraz, gdy dziewczynki są już coraz starsze i można poruszać i rozwijać ciekawsze tematy, przekazywanie im wiedzy sprawia mi ogromną przyjemność. Tym razem naszym tematem był WSZECHŚWIAT, robiłyśmy sporo prac plastycznych przy których uczyłyśmy się nazw planet, tego jak Księżyc jest oświetlany przez Słońce, stworzyłyśmy Słońce, Księżyc i Ziemię z kulek styropianowych, namalowałyśmy gwiazdozbiory na niebie i astronautę na księżycu.

- poznajemy nazwy poszczególnych planet. Do stworzenia naszej pracy potrzebowałyśy tylko farby, blok techniczny, klej.







- uczyłyśmy się jak Ziemia obraca się wokół Słońca, aby stworzyć potrzebny nam model potrzebowałyśmy: kulek styropianowych, plastelinę, kilka słomek, taśmę klejącą,







  
- kolejną częścią naszych zajęć było nauczenie się faz księżyca, stworzyłyśy obrazek na którym umieściłyśmy Słońce, Ziemię i Księżyc w ośmiu fazach,





- aby zrozumieć i zobaczyć jak wygląda Księżyc w poszczególnych fazach użyłyśmy styropianowej kuli oraz lampki. Kulę umieściłyśmy na czarnym tle i z jednej strony oświetliłyśmy ją lampką, a następnie z każdej strony obserwowałyśmy nasz Księżyc.


- kolejną naszą pracą było stworzenie gwieździstego nieba, oraz astronauty na księżycu. Do zrobienia obrazka użyłyśmy: czarną kartkę z bloku technicznego, białą kartkę z bloku technicznego oraz farbę białą i żółtą, szczoteczkę i buteleczkę z spryskiwaczem, aby zrobić gwiazdki. 






 W zdobywaniu wiedzy pomogły nam książki z naszej biblioteczki. "Nauka 500 tajemnic dla odkrywców świata", " Testy dla ciekawych świata", "Świat wokół nas. Podbój kosmosu", "Nasz Świat".






ŚCIANKA WSPINACZKOWA



W końcu poszliśmy na ściankę wspinaczkową, po długiej przerwie znaleźliśmy chwilkę, po której dziewczynki zdecydowały, że chciałyby abyśmy przychodziły tam co tydzień, zobaczymy jak się uda, bo zwykle z dziećmi jestem popołudniami sama, ale na szczęście tam można skorzystać z pomocy instruktora, więc może ...
    Tutaj zamieszczam kilka zdjęć, Kornelia była pierwszy raz i bardzo ładnie jej szło, Julcia również dawała sobie nieźle radę. Najbardziej im się podobało jak pan je bujał bardzo wysoko.










     Gdy patrzyłam jak dziewczynki się bawią wspinając się , a potem chodzące na drabinkach, huśtawkach, to trochę im zazdrościłam, że gdy ja byłam w ich wieku to chodziłam po drzewach ścigając się z kolegami kto pierwszy zajmie szczyt gruszy, kto wjedzie wyżej na czerśnie, nie było tak kolorowo i bezpiecznie, ale z drugiej strony była świetna zabawa, a teraz są świetne wspomnienia.

 I jeszcze zdjęcia z przed wyjścia z domu dziewczynek z Hubertem.



książeczki z zadaniami



       Dziewczynki ostatnio rozwiązują bardzo dużo zadań z różnych książek przeznaczonych dla dzieci sześcioletnich, w których mogą ćwiczyć pisownie liter, rozwiązywanie zadań matematyczne, znajdują się w nich również zadania logiczne, jak również wycinanki, wszystkiego po troszeczkę. 






wtorek, 21 października 2014

samogłoski i sylaby



Dzisiaj u nas w domu trochę powtórek. Zaczęłyśmy od samogłosek, od pisowni dużych i małych liter, potem trochę zabaw w wyklejanie plasteliną, układanki patyczkami, szukałyśmy poszczególnych samogłosek w rozsypanych literach. Grałyśmy w PUS – dziewczynki robiły zadania z samogłoskami. 














Następnie tworzyłyśmy sylaby z literami: D, M, T, L. Uczyłyśmy się je czytać, następnie przyporządkowywałyśmy sylaby pisane małymi literami z dużymi literami. Kolejną zabawą było tworzenie wyrazów. 






Dziewczynki robiły zadania z książeczki „365 łamigłówek”, bardzo je lubią ponieważ są w niej krzyżówki, łamigłówki, łączenie cyferek, szykanie wyrazów, mnożenie, dodawanie, odejmowanie, dzielenie itd., tym razem robiły kilka stron. 




A tu jeszcze nasze nowe słówka z języka angielskiego, które powtarzamy aby utrwalić.