sobota, 10 stycznia 2015

temat: ROŚLINY



Kolejny temat na styczeń to: Rośliny. Razem z dziewczynkami posadziłyśmy w szklarni: pomidory, nasturcję, fasolę oraz bazylię. 





Teraz każdego dnia dziewczynki obserwują jak roślinki rosną, będziemy próbowały opisywać co zaobserwowałyśmy. W naszym zestawie, który Julka dostała na urodziny była: ziemia, nasionka, stelaż do stworzenia szklarni, pipetki do zbierania nadmiaru wody, pojemniczek z miarką na wodę.
Aby przybliżyć dziewczynkom temat przeczytałyśmy kilka książek a następnie zrobiłyśmy obrazek jak wzrasta roślina.






Uczymy się również słówek z języka hiszpańskiego oraz z języka angielskiego.



Poznajemy również rodzaje liści co pomoże nam w rozpoznawaniu drzew jak przyjdzie wiosna.
Na pewno przez najbliższe dni będziemy poszerzać naszą wiedzę o roślinach.



temat: DINOZAURY



Ciągle zastanawiam się jak i czego uczyć dziewczynki, mam w domu bardzo dużo materiałów oraz książek o przeróżnej tematyce, jednak teraz przy trójce dzieci, może nie tyle, chodzi o ilość co o zróżnicowane potrzeby, Hubert chciałby wykorzystywać cały mój czas podczas dnia i większość nocy, a dziewczynki chciałyby abym robiła to wszystko co robiłam przed narodzinami ich braciszka. Postanowiłam, że sobie trochę pomogę i kupiłam na styczeń dwie gazety : „Nauczycielka przedszkola” oraz „Nauczycielka szkoły podstawowej klasy I-III” , gazety te zawierają różne tematy z przykładowym przebiegiem zajęć, plakaty, oraz kilka zadań do skopiowania. 



Postanowiłam, że będę z dziewczynkami przerabiać wszystkie tematy z tych dwóch gazet, uzupełniając je moimi pomysłami i tym co już mam w domu, aby nic się nie zmarnowało, jeśli to pomoże mi w organizacji to będę tak robić przez najbliższy rok, zawsze jednak będę jeszcze dodawać jakiś nasz temat nie związany z gazetami. 

     Rozpoczynamy zabawę, dziewczynki zażyczyły sobie trzy dni z dinozaurami na razie zamieszczamy jeden z nich. Zrobiłyśmy kilka prac plastycznych, korzystając z książki „Zrób to sam dinozaury”, 


Kornelii bardzo się kiedyś spodobała w sklepie a teraz mogłyśmy ją wykorzystać.
Kilka prac dziewczynek.









      Rozmawiałyśmy o różnych dinozaurach, o tym kiedy żyły, co jadły jak wyglądały, przejrzałyśmy kilka książek w tej tematyce, poznajemy ich nazwy i budowę, upodobania itd.  






Potem jedną z zabaw była zabawa w archeologa i odkrywcę. Miałyśmy plac do wykopalisk, w którym przy użyciu kilku narzędzi wykopałyśmy T-Rexa. Korenelia na początku stwierdziła, ze nie chciałaby być archeologiem bo to strasznie nudna praca jednak gdy odkryła pierwszą kostkę dinozaura nie chciała nikomu dać dokończyć, chciała sama odkryć całego i mimo zmęczenia prowadziłą wykopaliska.




Dziewczynki próbowały również czytać książkę z serii Czytam sobie, poziom drugi „Oko w oko z diplodokiem” Joanny Jagiełło.


 U nas w domu Julia raczej na razie nie przepada za czytaniem, potrafi przeczytać wyrazy ale nie robi tego płynnie bo uznała, że jej się nie chce, za to Kornelia bardzo lubi czytać proste zdania i jest dumna, że to potrafi. Ja nie zmuszam dziewczynek do czytania, stwierdziłam, że przyjdzie czas jak zaczną same brać książki i czytać od deski do deski a na razie sama czytam im jak najwięcej w przeróżnej tematyce, aby zainteresować je książkami.
Obejrzałyśmy kilka bajek o dinozaurach „Dinopociąg”, „Wyspa dinozaurów 1”.
Nasze kolejne zabawy z dinozaurami to trochę gier oraz dodawanie i odejmowanie dinozaurów.









Bawiłyśmy się w gry w języku hiszpańskim tu. 

sobota, 3 stycznia 2015

Puzzle i gry.



Mamy teraz trochę wolnego czasu, spędzamy go w  piątkę i dobrze się wspólnie bawimy. Dziewczynki dostały od Gwiazdora w prezencie puzzle: Wieżę Eiffla oraz Krzywą Wieżę, składaliśmy je wspólnie. 






Dostały też zabawkę z serii Logico Primo, w naszym zestawie znalazły się trzy książeczki w przedziale wiekowym od 3 do 6 lat , zadania są powtórką wielu naszych wiadomości, które dziewczynki do tej pory zdobyły, mamy również pomysł jak wykorzystać tabliczkę z kółeczkami do nauki języka hiszpańskiego,  ale o tym kolejnym razem. 






Julia bardzo lubi grać w sudoku, dlatego pewnie gwiazdor o tym pomyślał i dał jej pod choinkę drewniane.