Dziewczynki każdego dnia po
przedszkolu mają sporo zabaw i poznają kolejne zagadnienia związane z
otaczającym je światem.
Uwielbiają układać puzzle, więc
staram się kupować im nowe, aby mogły dzięki temu spędzać czas bawiąc się w to co lubią i rozwijać swoje
zainteresowania.
Wczoraj próbowałam dziewczynki
zainteresować nową zabawą, wyszywaniem.
Kupiłam dwa zestawy, w których były plastikowe podkładki do wyszywania krzyżykowego
oraz plastikowe igły i włóczki- chociaż z nich nie korzystamy ponieważ rwą się
i są za grube do igieł, które były w zestawie. Dałam dziewczynkom mulinę, którą
wykorzystuje do wyszywania haftów krzyżykowych. Zadaniem dziewczynek było tym
razem wyszywać figury geometryczne, Kornelia wyszyła domek, szło jej
rewelacyjnie ja tylko na koniec związałam mulinę. Julia nie miała żadnego
problemu z tym zadaniem. Dzisiaj będziemy wyszywać literki z imion dziewczynek.
Julia ostatnio coraz więcej chce
grać na swoim małym pianinku, poprosiła o to abym dała jej kilka piosenek,
marzy o tym aby dostać duże pianino, jednak nie wiem czy to tylko zapał na
chwilkę czy będzie chciała kiedyś grać. Zobaczymy co czas pokaże, ja bardzo się
cieszę ponieważ to ważne dla dzieci, aby uczyły się grać na instrumentach,
ponieważ to rozwija ich umysł.
Poza tym codziennie uczymy się języka
angielskiego, tym razem korzystam ze strony internetowej http://www.rong-chang.com/easykids/ na której są krótkie, proste opowiadania,
które wydrukowałam do nauki z dziewczynkami, zaczęłyśmy od opowiadania o
czerwonej piłce, dziewczynki najpierw poznały słownictwo, właściwie to
większość już znały, uczyły się całych zdań, potem jedna mówiła zdanie a druga
pokazywała przy użyciu zabawek o czym jest mowa. Postanowiłam każde opowiadanie
powtarzać z dziewczynkami kilka razy, tak aby zapamiętywały słownictwo, zdania,
i potrafiły odegrać scenkę wykorzystując to co poznały. Mam nadzieję, że
spodoba się im taka zabawa i przyniesie efekty.
Kolejną zabawą było malowanie
farbami, które potem po wyschnięciu można przełożyć na okno. Na dworze zaczyna się
robić wiosennie, więc zaczynamy zmieniać dekoracje na oknach, pojawią się motyle,
wykonane przez dziewczynki oraz ptaki zrobione przez mamę.
W poniedziałki mamy najwięcej
czasu, więc dużo robimy, w inne dni dziewczynki mają zajęcia dodatkowe poza
domem, więc wykorzystujemy ten czas w inny sposób.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz