wtorek, 18 marca 2014

Poniedziałkowe zajęcia w domu.



     Dziewczynki każdego dnia po przedszkolu mają sporo zabaw i poznają kolejne zagadnienia związane z otaczającym je światem.
     Uwielbiają układać puzzle, więc staram się kupować im nowe, aby mogły dzięki temu spędzać czas  bawiąc się w to co lubią i rozwijać swoje zainteresowania.  




    Wczoraj próbowałam dziewczynki zainteresować  nową zabawą, wyszywaniem. Kupiłam dwa zestawy, w których były plastikowe podkładki do wyszywania krzyżykowego oraz plastikowe igły i włóczki- chociaż z nich nie korzystamy ponieważ rwą się i są za grube do igieł, które były w zestawie. Dałam dziewczynkom mulinę, którą wykorzystuje do wyszywania haftów krzyżykowych. Zadaniem dziewczynek było tym razem wyszywać figury geometryczne, Kornelia wyszyła domek, szło jej rewelacyjnie ja tylko na koniec związałam mulinę. Julia nie miała żadnego problemu z tym zadaniem. Dzisiaj będziemy wyszywać literki z imion dziewczynek. 



     Julia ostatnio coraz więcej chce grać na swoim małym pianinku, poprosiła o to abym dała jej kilka piosenek, marzy o tym aby dostać duże pianino, jednak nie wiem czy to tylko zapał na chwilkę czy będzie chciała kiedyś grać. Zobaczymy co czas pokaże, ja bardzo się cieszę ponieważ to ważne dla dzieci, aby uczyły się grać na instrumentach, ponieważ  to rozwija ich umysł. 


Poza tym codziennie uczymy się języka angielskiego, tym razem korzystam ze strony internetowej http://www.rong-chang.com/easykids/  na której są krótkie, proste opowiadania, które wydrukowałam do nauki z dziewczynkami, zaczęłyśmy od opowiadania o czerwonej piłce, dziewczynki najpierw poznały słownictwo, właściwie to większość już znały, uczyły się całych zdań, potem jedna mówiła zdanie a druga pokazywała przy użyciu zabawek o czym jest mowa. Postanowiłam każde opowiadanie powtarzać z dziewczynkami kilka razy, tak aby zapamiętywały słownictwo, zdania, i potrafiły odegrać scenkę wykorzystując to co poznały. Mam nadzieję, że spodoba się im taka zabawa i przyniesie efekty. 






     Kolejną zabawą było malowanie farbami, które potem po wyschnięciu można przełożyć na okno. Na dworze zaczyna się robić wiosennie, więc zaczynamy zmieniać dekoracje na oknach, pojawią się motyle, wykonane przez dziewczynki oraz ptaki zrobione przez mamę. 




    W poniedziałki mamy najwięcej czasu, więc dużo robimy, w inne dni dziewczynki mają zajęcia dodatkowe poza domem, więc wykorzystujemy ten czas w inny sposób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz