czwartek, 17 grudnia 2015

uczymy się mówić po angielsku

Chciałabym pokazać Wam książki, które ostatnio kupiliśmy do nauki języka angielskiego. 




Bardzo zależy mi na tym, aby dziewczynki za miesiąc potrafiły mówić po angielsku, dlatego też oprócz nauki słówek uczymy się zdań, które będą mogły wykorzystać w rozmowie. Każdego dnia poświęcamy około 30 minut na naukę języka i próby czytania zdań, oraz ćwiczenie krótkich dialogów. Nowe książeczki bardzo się nam spodobały, trochę je dostosowałam do naszych potrzeb ;-)
Naszą zabawę rozpoczynamy od wspólnego przeczytania tekstu, czytamy go a następnie tłumaczymy słówka. Potem ja piszę tekst na tablicy, tak aby był w zasięgu wzroku dziewczynek, przez kolejne kilka dni, aby mogły na niego spoglądać i zapamiętywać znajdujące się w nim zdania. Potem uzupełniamy tekst słówkami na karteczkach, które powycinałam z książki. Kolejną czynnością jest nauczenie się na pamięć tekstu słuchając płyty z wymową poszczególnych zdań. 





Gdy tekst jest opanowany, słówka wszystkie znane przez dziewczynki, przechodzimy do kolejnego rozdziału. Jestem ciekawa czy taka forma nauki przyniesie oczekiwany rezultat.
Oglądamy również przygody dinozaura Gogo, który uczy nas budować zdania w języku angielskim.
Korzystamy również ze strony na której znajdują się bajki opowiadane w różnych językach. http://www.bookbox.com/catalog
Dla nas ważne jest to, że pod obrazkami ukazują się napisy, a to pozwala nam łatwiej zapamiętywać tekst.
W domu mamy dużo książek w języku angielskim dla dzieci, powoli zaczynamy je wspólnie czytać, mam nadzieję, że wykorzystamy nasz czas w pełni i już nie długo będziemy mówić w kilku językach na tyle swobodnie, aby móc wyrazić siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz