poniedziałek, 11 grudnia 2017

zabawa z sześcianami



Robiłyśmy z dziewczynkami powtórkę z sześcianów, dziewczynki postanowiły stworzyć kartonowe sześciany. 


Do każdego sześcianu do środka włożyłyśmy fasolę aby miały różną wagę. 


Pomyślałam sobie, że stworzymy kilka o różnych wymiarach, jednak zabawa się nam spodobała i tak stworzyliśmy dziesięć o różnych wymiarach i powstała nam „różowa wieża”.


Następnego dnia dałam je Hubertowi pokazałam jak ma je układać, następnie pozostawiłam go samego i obserwowałam jego pracę. Hubert powoli układał wieżę wybierając kolejny pasujący sześcian gdy ukończył budowę był bardzo dumny z siebie zawołał mnie aby mi ją pokazać. 



Potem ćwiczyliśmy nazywanie poszczególnych sześcianów: większy, mniejszy, ten jest większy od tego, ten jest największy, ten jest mniejszy, a ten najmniejszy. Hubert potem jeszcze kilka razy ułożył wieżę, potem dokładał najmniejszy element aby sprawdzić czy poprzedni jest większy od następnego o najmniejszą kosteczkę. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz