środa, 3 lutego 2021

PROJEKT: Leonardo da Vinci.

 Tym razem zajęliśmy się bliższym poznaniem genialnej osoby, którą jest Leonardo da Vinci. 

Obserwując moje dzieci, jak każdy rodzic, zastanawiam się co będą robiły w przyszłości, co da im szczęście. Ja będąc małą dziewczynką non stop bawiłam się w szkołę, uczyłam lalki, siostry, koleżanki, byłam prze szczęśliwa gdy mogłam iść z moim tatą na jego lekcje, obserwować go gdy uczy, pamiętam ile radości sprawiało mi pisanie po tablicy…- jednak potem stwierdziłam, że chcę pójść na budownictwo- uwielbiałam matematykę i wszelkie zadania z nią związane oraz rysować- ten kierunek wydał mi się dobry dla mnie, skończyłam pięcioletnie studia i nigdy nie pracowałam w zawodzie, tak się jakoś potoczyło, cały czas jednak chciałam uczyć, skończyłam pedagogikę uczyłam w technikum budowlanym. Dlatego teraz patrzę na dzieci i zastanawiam się, nie wybierając dla nich żadnej drogi, co robią z radością. Julia uwielbia matematykę, komputer, projektowanie domów, rysować, malować. Kornelia uwielbia czytać, oglądać ciekawe filmy, rysować, kocha zwierzęta. Hubert- uwielbia tworzyć, budować, rysować. Jestem ciekawa kim zostaną w przyszłości i jakie umiejętności nabędą podczas wkraczania w dorosłość – ja jestem od tego aby pokazać im wiele różnych rzeczy, które może im się spodobają i pomogą w wyborze drogi jaką będą podążać. 

Dlatego ucząc ich chciałabym im wskazać, różnych ludzi z przeszłości: co robili i do czego doszli, aby mogli dostrzec, że dzięki pracy można wiele zdziałać. Wracając do Leonarda da Vinci, był genialny, robił bardzo dużo różnych rzeczy w swoim życiu, my rozpoczęliśmy od poznania jego biografii oglądają filmy dla dzieci i przeglądając nasze książki oraz Internet. 


- BBC (https://www.bbc.co.uk/cbbc/watch/horrible-histories-mona-lisa-shares-her-story)

- Mati  i Dada (Art with Mati & Dada)

- “Getting to Know the World's Greatest Artists “ – "Poznaj największych malarzy świata".       

Zrobiliśmy kilka prac plastycznych np. Wyklejanki z jego słynnymi dziełami.

 


Zrobiliśmy zadania z książki pod tytułem: „The animated hero classics- Leonardo da Vinci”

Szukaliśmy różnic na obrazkach przedstawiających obrazy Leonarda da Vinci.



 
 

Przeczytaliśmy przepiękną książkę z jego projektami, która skłoniła nas do zrobienia kilku naszych projektów:  „Inventions Leonardo da Vinci”

 

Złożyliśmy helikopter i skrzydła na wzór tego co projektował,  korzystając z książki pod tytułem: „The invention of Leonardo da Vinci. The flying machines”.



Stworzyliśmy lapbooka , który zawiera większość informacji, które udało nam się zdobyć na jego temat. 

Znaleźliśmy stronę w Internecie, na której jest gra która pokazuje jak Leonardo rysował twarz człowieka, aby wyglądała jak najbardziej realnie.

https://www.rct.uk/resources/game-have-a-heart-leonardo-da-vinci-activity

Można również wejść na stronę muzeum i zrobić kilka zadań tam zaproponowanych, albo sprawdzić się w teście. ( w języku angielskim) https://www.mos.org/leonardo/activities  

Tak wyglądały nasze zabawy, dzięki którym powoli poznawaliśmy kawałek historii związany z Leonardem da Vinci.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz