Rozpoczynamy kilka projektów:
Grecja.
Projekt ma przedstawić pracę plastyczną dotyczącą Grecji. Kornelia wybrała, że wykona wazę i ozdobi ją tak jak to robiono w starożytnej Grecji. Wazę wykonała używając balonu, który obkleiła paskami ręcznika papierowego zanurzonego w wodzie połączonej z mąką. Po obklejeniu balonu, odstawiła go na noc aby dobrze wysechł a następnego dnia pomalowała go na pomarańczowo, po wyschnięciu dorysowała czarne wzory.
Mosty:
Temat rozpoczęliśmy, ponieważ dzieci w szkole Huberta uczyły się o tym co stworzył w Anglii Brunel- jak budował drogę kolejową, która miała połączyć Londyn z Bristolem,jego historia i co stworzył bardzo spodobało się Hubertowi, dlatego poszerzyliśmy troszeczkę ten temat.
Zadaniem Huberta było zbudowanie różnych mostów, wykorzystując kartony, sznurki, klocki itp.
Następnie czytaliśmy różne książki w których
przedstawione są mosty jakie zostały zbudowane w różnych częściach świata. Uwielbiam książki, które można tu znaleźć dla dzieci w języku angielskim, są one o przeróżnej tematyce i tak jak te, które tu pokazuję mówią o mostach, architekturze, w sposób przystępny dla dzieci. "Discovering architecture", "Brilliant Bridges", "Awesome engineering Bridges".
Naszym wspólnym zadaniem jest zastanowienie się jakie są rodzaje mostów, z czego można je zbudować, przeanalizowaniu budowy mostu i po co właściwie się je buduje.
Hubert zbudował kilka mostów wykorzystując różne materiały i sprawdził z którego materiału będzie wykonywał most dla swoich samochodów:
Ocean- co kryje się pod wodą.
Hubert bardzo lubi rekiny, tym razem przyjrzymy się innym zwierzętom pływającym w głębinach. Poznamy ich nazwy, wygląd. Odkryliśmy nową rybę, której nigdy wcześniej nie poznaliśmy- Rybę na statywie. Pouczymy się o tym jak zbudowane są ryby i czym różnią się od ssaków. Przeczytaliśmy kilka książeczek o rekinach.
Mapa- państwa, stolice i flagi.
Kupiłam książkę „Biblioteka Montessori Geografia”, w której są przedstawione poszczególne kontynenty a w nich państwa, stolice i ich flagi to na dobry początek w poznawaniu całego Świata.
Znamy już kontynenty oraz panujący na nich klimat, wiemy gdzie są pustynie, lasy deszczowe i lodowce.Teraz uczymy się o różnych formach ukształtowanie terenu, oraz szukamy ich na mapie.
Tym zajmujemy się w styczniu, innymi zajęciami jest nauka matematyki, języka angielskiego, liczenia do dziesięciu w języku mandaryńskim, malowanie oraz przeróżne zabawy.
Życzymy miłego tygodnia i realizowania planów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz