poniedziałek, 25 stycznia 2021

Styczeń - ciąg dalszy naszej edukacji domowej.

 Rozpoczynamy kilka projektów:

Grecja.

Projekt ma przedstawić pracę plastyczną dotyczącą Grecji. Kornelia wybrała, że wykona wazę i ozdobi ją tak jak to robiono w starożytnej Grecji. Wazę wykonała używając balonu, który obkleiła paskami ręcznika papierowego zanurzonego w wodzie połączonej z mąką. Po obklejeniu balonu, odstawiła go na noc aby dobrze wysechł a następnego dnia pomalowała go na pomarańczowo, po wyschnięciu dorysowała czarne wzory. 


Mosty:

Temat rozpoczęliśmy, ponieważ dzieci w szkole Huberta uczyły się o tym co stworzył w Anglii Brunel- jak budował drogę kolejową, która miała połączyć Londyn z Bristolem,jego historia i co stworzył bardzo spodobało się Hubertowi, dlatego poszerzyliśmy troszeczkę ten temat.


Zadaniem Huberta było zbudowanie różnych mostów, wykorzystując kartony, sznurki, klocki itp. 


Następnie czytaliśmy różne książki w których przedstawione są mosty jakie zostały zbudowane w różnych częściach świata.  Uwielbiam książki, które można tu znaleźć dla dzieci w języku angielskim, są one o przeróżnej tematyce i tak jak te, które tu pokazuję mówią o mostach, architekturze, w sposób przystępny dla dzieci. "Discovering architecture", "Brilliant Bridges", "Awesome engineering Bridges".

 




Naszym wspólnym zadaniem jest zastanowienie się jakie są rodzaje mostów, z czego można je zbudować, przeanalizowaniu budowy mostu i po co właściwie się je buduje.

Hubert zbudował kilka mostów wykorzystując różne materiały i sprawdził z którego materiału będzie wykonywał most dla swoich samochodów:




 Ocean- co kryje się pod wodą.

Hubert bardzo lubi rekiny, tym razem przyjrzymy się innym zwierzętom pływającym w głębinach. Poznamy ich nazwy, wygląd. Odkryliśmy nową rybę, której nigdy wcześniej nie poznaliśmy- Rybę na statywie.  Pouczymy się o tym jak zbudowane są ryby i czym różnią się od ssaków. Przeczytaliśmy kilka książeczek o rekinach.




Mapa- państwa, stolice i flagi.

Kupiłam książkę  „Biblioteka Montessori Geografia”, w której są przedstawione poszczególne kontynenty a w nich państwa, stolice i ich flagi to na dobry początek w poznawaniu całego Świata.

 

 Znamy już kontynenty oraz panujący na nich klimat, wiemy gdzie są pustynie, lasy deszczowe i lodowce.Teraz uczymy się o różnych formach ukształtowanie terenu, oraz szukamy ich na mapie.



Tym zajmujemy się w styczniu, innymi zajęciami jest nauka matematyki, języka angielskiego, liczenia do dziesięciu w języku mandaryńskim, malowanie oraz przeróżne zabawy.










Życzymy miłego tygodnia i realizowania planów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz