poniedziałek, 14 marca 2022

smoki

 

W tym tygodniu zajęliśmy się nowym tematem: SMOKI. Hubert uwielbia bajki o smokach, dlatego postanowiłam wykorzystać to w naszych domowych lekcjach. Uczyliśmy się różnych przedmiotów wykorzystując ten temat. Zaczęliśmy od czytania książki pod tytułem „The in Complete Book of Dragon” Cressida Cowell


Ćwiczyliśmy również zadania matematyczne układając układanki, które stworzyłam z wydrukowanych obrazków z bajki „Jak wytresować smoka”, następnie zalaminowałam je, pocięłam je i na odwrocie zapisałam zadania matematyczne, które po rozwiązaniu należy umieścić na planszy z liczbami od 1 do 100.


Zrobiliśmy też grę w której zadaniem jest zbieranie jajek ze smoczych gniazd. Gracz przemieszcza się po polach w pięciu kolorach, każdy kolor odpowiada jednemu graczowi, na polach jest liczba plus lub minus, w zależności od niej dany gracz zdobywa smocze jajka lub oddaje je smokowi, wygrywa ten kto na koniec gry – gdy wszyscy gracze dojdą do mety będzie posiadał najwięcej zdobytych jajek.


Planszę gry zrobiliśmy rysując jajka w pięciu kolorach (żółty, niebieski, czerwony, zielony, fioletowy) na jajkach umieściliśmy cyferki np. -1, -2, -3, +1, +2, +3. Z masy solnej stworzyliśmy pięć smoków, z których każdy dostał do swojego gniazda 20 jajek- w odpowiednim kolorze.




Gra bardzo podoba się dzieciom tym bardziej, że same ją stworzyły dało im jeszcze więcej radości.

Oprócz tej zabawy stworzyliśmy również kartonowego smoka w którym można odlecieć do krainy fantazji i spotkać się z ulubionymi bohaterami i polatać z mini po bezchmurnym niebie.




Cały tydzień spędzimy wspólnie w domu więc pewnie zajmiemy się jeszcze innymi tematami dla umilenia sobie nawzajem czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz