środa, 24 kwietnia 2013

jabłka- nauka i zabawa



    Kolejne zabawy związane z jabłkami, dzisiaj poznawałyśmy budowę jabłka, nazwy w języku polskim i angielskim, zabawa rozwija spostrzegawczość i zwiększa słownictwo.
Do zabawy użyłyśmy przygotowanych wcześniej przez inna osobę ( nie mogę sobie przypomnieć skąd wzięłam karty, jak znajdę tego bloga to umieszczę tutaj linka a na razie za nie dziękuję)  kart z zaznaczonymi elementami budowy jabłka, ja je wydrukowałam przygotowałam sobie polskie opisy i zalaminowałam wszystko. 





      Inną naszą zabawą było łączenie małych i dużych liter z wyrazu: JABŁKO. Zadanie wykonywały dziewczynki na zmianę, Kornelia bardzo szybko, ku mojemu zdziwieniu połączyła jabłka, pytała mnie jaka to literka i powtarzała ją głośno, potem gdy to zadanie wykonywała Julia, Kornelia podpowiadała jej nazwy literek, Julia mimo że je znała, ślicznie dziękowała siostrze. 


     Kolejną zabawą było nauczenie się wierszyka „Entliczek-pętliczek” Jan Brzechwa.



    Dziewczynki wspólnie przygotowały mały teatrzyk. Obkleiły karton żółtymi figurami, które wycinała Julia, następnie w środku nakleiły stolik, koszyczek i jabłuszko. A i zrobiłyśmy robaczka na patyku. Powtórzyłyśmy wierszyk dwa razy a potem Julia mi go opowiedziała w formie przedstawienia, a Kornelia dopowiadała końce zdań, wyszło zabawnie, chciałabym z dziewczynkami co drugi dzień robić krótkie przedstawienia z kukiełkami, ćwiczyć z nimi pamięć. Trochę mało czasu jest na wszystko, a tyle pomysłów na jego spędzanie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz