piątek, 19 kwietnia 2013

PLAN TYGODNIOWY



       Chciałam się bardziej zorganizować. Czytając inne blogi, w których z podziwem obserwuję to co robią inne mamy, to mobilizuje do działania, postanowiłam zrobić plan tygodniowy dla dziewczynek. Stworzyłam dwie teczki w których umieściłam ogólny plan godzinowy a potem plan na każdy tydzień rozpisany dla każdej córeczki oddzielnie, bo przecież każda z nich jest na innym etapie rozwojowy. Chociaż często bywa tak, że Kornelka uczestniczy w zabawach dla Juli i na przykład nie gra z nami jeszcze w szachy, ale potrafi już rozstawić pionki na odpowiednich polach i je nazwać, albo Julia uczy się już angielskiego z książeczkami, ponieważ jest to bardziej uporządkowane, a ona uwielbia rozwiązywać zadani, ale z Kornelią uczy się nadal przez piosenki języka angielskiego.



      Gdy napisałam ten plan wydał mi się przeładowany i Wy pewnie czytając go też możecie tak stwierdzić, ale to nie do końca prawda, ponieważ ja zawsze obserwuję moje córeczki niczego nigdy nie robię na siłę i często łączę dane rzeczy zaplanowane na dany dzień, na przykład podczas spaceru  rysujemy poznane literki na piasku patyczkami, albo nazywamy po angielsku to co mijamy, wszystko jest z wielkim umiarem i dziewczynki mają naprawdę dużo czasu na samodzielną zabawę i po prostu na nudę- która też potrafi być twórcza, i ja o tym również myślę.  Plan na każdy dzień jest dla mnie, abym wiedziała co chciałabym i nowego pokazać i abym pamiętała zajęcia dodatkowe, plan jest prostu pomocny. Poza tym jeśli nie uda mi się czegoś z planu zrealizować staram się zrobić daną rzecz w kolejne dni. Dla mnie ważne jest to jak czują się dziewczynki i aby to co im pokazuje zawsze dawało im zadowolenie, bo to jest najważniejsza zasada w nauce tak małych dzieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz