piątek, 19 kwietnia 2013

POZNAJEMY NUTY



     Często żałuję, że w dzieciństwie nie uczyłam się grać na jakimś instrumencie, jak widać na moim blogu, robię z dziewczynkami przeróżne rzeczy, bo chciałabym pokazać im przeróżne pomysły na spędzanie czasu, potem to one będą wybierały, na razie za ten wybór jestem odpowiedzialna ja, dlatego bawimy się we wszystko co wpadnie mi do głowy. Moje córeczki mają naprawdę bardzo dużo energii, dlatego czym więcej zajęć tym lepiej.
    Wracając do muzyki, nie chciałabym zdecydować już teraz czy Julia za rok ma rozpocząć naukę w szkole muzycznej, tak naprawdę nie chciałabym decydować o tym za nią, stwierdziłam, że będę pokazywała dziewczynkom różne instrumenty, może za kilka lat zapiszemy się na pianino, bo uważam, że rozwój muzyczny bardzo dużo daje rozwojowi mózgu człowieka. Dlatego uważam to za dobry pomysł, aby dzieci grały, ale moje będą grały chyba tylko dodatkowo jako hobby a nie pójdą do szkoły muzycznej, ale pewnie czas pokaże, a ja będę starała się je zaciekawić muzyką, a one same zdecydują.
Naszą zabawę rozpoczynamy od poznania nut, dźwięków na naszych malutkich organach, jak na razie w naszym domu pianino się nie zmieści, ale może w przyszłości. 




Przygotowałam dla dziewczynek nutki, które układamy na naszej pięciolinie, zadaniem dziewczynek jest nazwanie danej nuty, a potem znalezienie jej na papierowych klawiszach. Gdy nauczymy się już wszystkich nutek to zaczniemy grać proste piosenki, mamy całą książeczkę, więc nie będzie nam się nudziło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz