poniedziałek, 8 lipca 2013

czytanie i sylaby.



      Dalej bawimy się w czytanie, teraz poznajemy sylaby, trochę martwiłam się, gdy Julia zaczęła czytać głoskami, bałam się, że nie będzie potrafiła teraz nauczyć się sylab, jednak robi to rewelacyjnie szybko, gdy ma dzień na czytanie- bo musi go mieć, nie codziennie ma na to ochotę- to wtedy potrafi przeczytać bardzo dużo wyrazów bez problemu. W nauce pomaga nam książka pod tytułem "Trzy kroki do czytania" Anny Froń.



W książce jest sporo ciekawych zabaw, Julia nie nudzi się rozwiązując zadania. Na końcu książki są zamieszczone obrazki, pod którymi znajdują się  wyrazy złożone z dwóch sylab, Juli bardzo się podobało czytanie ich a potem sprawdzanie czy dobrze przeczytała. 



      Teraz chciałabym znaleźć trochę czasu na stworzenie prostych książeczek do czytania dla Julii, z Kornelią dopiero poznajemy literki i dzielimy słowa na sylaby, ale mamy jeszcze czas na czytanie. Wymyśliłam sposób na czytanie, ale muszę stworzyć materiały do niego, mam nadzieję że uda mi się w lipcu jeszcze to zrobić. Na drugą część tego miesiąca mam sporo planów, od września chciałabym jeszcze bardziej przyłożyć się stworzenia przeróżnych pomocy do zabaw i nauki z dziewczynkami.

1 komentarz:

  1. Ja mam cześć Sylaby i zaczęłam właśnie zastanawiać się dlaczego nie ma w niej wyrazów. Dopiero doczytałam, że są kolejne części i właśnie Wyrazy. Nigdzie nie mogłam znaleźć co jest w niej w środku. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń