sobota, 22 kwietnia 2017

TRÓJKĄTY



Razem z Julią uczyłyśmy się o właściwościach trójkątów. Wcześniej razem z dziewczynkami liczyłyśmy pole kwadratowych i prostokątnych powierzchni znajdujących się dokoła nas. Używając miary, sprawdzałyśmy długość każdego z boków. Dziewczynki same miały dojść do tego jak policzyć całe pole np. stołu, doszły do tego że musiałyby sprawdzić ile jest na nim kwadracików o wymiarach 1 cm na 1 cm, podzieliły stół na takie kwadraciki i obliczyły jego pole. Zaobserwowały, że pole to nic innego jak pomnożenie dwóch liczb jak w tabliczce mnożenia i tak odkryłyśmy wzór P= a x b.
Dziś jednak ich zadaniem było obliczenie pola trójkąta prostokątnego. Doszłyśmy do wniosku, że żeby obliczyć pole trójkąta należy obliczyć pole kwadratu o takich samych dwóch wymiarach i podzielić je na pół. I tak otrzymałyśmy kolejny wzór P= ½ a x b.
Proste, nie? Matematyka może być piękna i prosta. Szkoda że niektórzy zakładają że taka nie jest. Na szczęście my ją lubimy.
Dziś liczyłyśmy pola różnych trójkątów i ich obwody – u nas to płot, który chcemy postawić dookoła. 











Dziewczynki dowiedziały się jakie mamy rodzaje trójkątów, pouczyłyśmy się również o ich kątach wewnętrznych, sprawdzałyśmy je za pomocą kątomierza.
Potem dziewczynki układały przeróżne wzory z trójkątów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz