poniedziałek, 5 lutego 2018

obliczanie drugiej potęgi dwumianu



Dziś po szkole Julia zapytała: a co dziś liczymy? Pomyślałam sobie, wiem kolejność niezbyt dobra, ale dziś pokażę jej wzór (a+b)2=a2+2 a b + b2


Wyciągnęłam klocki i pokazałam pierwszy przykład 52=25, (3+2)2
Ułożyłyśmy pierwszą liczbę trzy z pomarańczowych klocków, następnie ułożyłyśmy po dwa rzędy żółtych klocków tak aby powstał bok równy pięć klocków, następnie ułożyłyśmy ostatni kwadrat z czterech klocków.

Następnie Julia wszystko zapisała 3x3+2x3+3x2+2x2= 25 wszystko się zgadza. Tak jak dnia poprzedniego Julia wymyślała sobie sama kolejne zadania i sprawdzała wyniki, bez problemu ułożyła wzór i następnie podstawiając liczby sprawdzała również czy wszystko się zgadza.
 Kolejny raz matematyka znowu zainteresowała moje dziecko, tylko co ja wymyślę na jutro może macierze?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz