Czytamy książki, które są w
polskiej szkole lekturami, robimy to dlatego aby wzbogacać nasze słownictwo,
aby mieć również więcej tematów do rozmów w języku polskim. Zaproponowałam moim
dziewczynkom aby po przeczytaniu przez nie danego rozdziału z książki zrobiły
do niego ilustrację- dlaczego? Ponieważ aby narysować obrazek muszą pomyśleć o
tym co przeczytały, zastanowić się co według nich było najważniejsze, co chciał
przekazać nam autor danej książki. Według mnie to taki początek do nauki
tworzenia mapy myśli, które są genialne do zapamiętywania danego materiału.
Czasem na naszych obrazkach dodajemy kilka słów tych najważniejszych na
przykład imiona bohaterów, miejsca w których działa się dana akcja itp. Lektury
czytamy kilka dni, następnie oglądamy nasze obrazki i robimy testy z wiedzy o
lekturze. Dziewczynki nawet po kilku miesiącach potrafią ze szczegółami
opowiedzieć przeczytaną książkę. Tak wyglądają ilustracje dziewczynek do
przeczytanej przez nie książki pod tytułem „Dzieci Pana Astronoma” Wandy
Chotomskiej:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz