poniedziałek, 9 września 2019

SZYJEMY LALKI


Ciągle szukam nowych ciekawych zajęć dla moich dziewczynek, ponieważ nie chcę, aby żyły w komputerowym świecie.  Żyjąc w naszych czasach niestety przy dostępie do nowinek technologicznych inne rzeczy tracą na wartości. W oczach naszych dzieci kolorowe, ciekawe, łatwe i  bezproblemowe gry komputerowe wygrywają ze wszystkim do czego trzeba włożyć odrobinę naszej pracy. Rzeczy, które wymagają naszej zręczności, cierpliwości, idą na drugi plan naszego życia, jeśli w ogóle się w nim pojawiają. Moje dzieci mają dostęp do komputerów, ale w ograniczonym czasie, resztę czasu zagospodarowują na przeróżne inne czynności, które zwykle robimy wspólnie. Pozwoliłam kilka dni na to, żeby moje dzieci mogły spędzać grając na komputerze ile czasu chciały, zaobserwowałam, że jedna moja córka potrafiła grać naprawdę przez długie godziny i sprawiało jej to dużo radości. Ja w tym czasie miałam naprawdę dużo czasu dla siebie, ale martwiło mnie to, że nie mamy czasu na rozmowy, wspólne spacery a moja córka  żyła tylko tym w co grała i czekała na to aby znowu usiąść przed komputerem.
Druga grała tylko chwile a komputer ją nudził, wolała się bawić klocami lego, czytać książki. Dzieci są różne a to od nas zależy jakie będą miały w życiu priorytety, one obserwują nas przez cały czas i jeśli pokażemy im jak można inaczej wykorzystać czas, to potem będą z tego korzystać.
Wybrałam na ten rok przede wszystkim zajęcia plastyczne, które bardzo spodobały się moim dziewczynkom. Będąc w sklepie z książkami moją uwagę przykuła książka,  która pokazywała krok po kroku jak można uszyć cudną laleczkę a potem dla niej prześliczne ubranka, stwierdziła że to na pewno spodoba się moim córkom. Dziewczynki od razu wybrały sobie laleczki, które spodobały im się najbardziej i rozpoczęły szycie. Odrysowały wykroje na papierze śniadaniowym, wycięły a następnie odrysowały na filcu i ponownie wycięły. Wzięły się do szycia i wypychania laleczek. 










Szycie zajęło im kilka godzinek, do szycia ubranek przeszły w kolejne dni. Gotową laleczkę pokazały kuzynce, która również przyłączyła się do naszej zabawy. 



Dziewczynki postanowiły, że uszyją w tym miesiącu wszystkie ubranka z tej książeczki dla swoich nowych lalek.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz