czwartek, 19 września 2019

Wrześniowy tydzień.


Każdego dnia sporo się u nas dzieje, jednak nie znajduję czasu aby opisywać to na bieżąco, teraz spróbuję pokazać co robiliśmy w tym tygodniu.
Hubert uczył się ze mną trochę o roślinkach, uzupełniając książkę z naklejkami. 




Przez przypadek posadził słonecznik, zostawił ziarenka w miseczce, a deszcz podlał je i zaczęły kiełkować. Hubert bardzo się ucieszył gdy to zobaczył, dzięki temu mógł obserwować jak rośnie roślinka i sam doszedł do wniosku, że potrzebowała deszczu i słońca żeby urosnąć.


Hubert uwielbia malować, często to robi tym razem malował lato na kalendarzu, który maluje od początku roku oraz namalował łąkę pełną kwiatów i owadów. 



Popołudniami Hubert robi mrożone desery, codziennie rano przed wyjściem do szkoły bierze woreczek wlewa do niego sok a potem zostawia go w zamrażalce a gdy wraca po szkole z moją pomocą miksuje wszystko dla siebie i sióstr. 


Będąc w Polsce znalazłam wiele książek, które postanowiłam kupić do uczenia moich dzieci jedna z nich jest ”Mój wielki zeszyt Montessori. Odkrywanie świata.”  Przygotowałam go wcześniej aby zabawa była dobra dla mojego synka, to znaczy wycięłam wszystkie elementy, które potem umieściła w różnych kopertach, wszystko opisałam a teraz możemy się bawić. Książeczka zawiera podsumowanie tego co już robiliśmy dotychczas z Hubertem, ale również może posłużyć nam jako pomysł na temat na każdy dzień.






Od przyjaciół dostaliśmy sporo książeczek , które teraz powoli czytamy. Chciałabym aby moje dzieci czytały po polsku bez problemu, mam nadzieję że Hubert też nauczy się czytać w naszym ojczystym języku.




Hubert doskonali pisanie, teraz w pierwszej klasie musi więcej pisać i nie za bardzo to lubi dlatego kupiłam mu kilka książeczek aby pomogły mu w nauce.




Hubert przypomniał sobie o zestawie z elektryki i bawił się nim układając przeróżne połączenia szeregowe i równoległe i wprawiał w ruch wiatraczek, zapalał lampki.


W między czasie powtarzamy alfabet i układamy proste wyrazy.



Hubert jak zawsze ma sporo czasu na zabawę klockami, samochodami, układał mozajki.  



 Obrazki z klocków:


Wieczorami obserwujemy zachody słońca

 i gwiazdy na niebie:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz