poniedziałek, 3 lutego 2020

NASZE PLANY


Minął już pierwszy miesiąc tego roku, ostatnio zabrałam się za porządkowanie wszystkiego co do tej pory zebrałam dla moich dzieci, dlatego też nie miała czasu na pisanie, ponieważ chciałam mieć czas na to aby zastanowić się czym ten rok będzie się różnił od poprzednich, jak na razie mamy trochę planów, a trochę z nich zaczęliśmy już realizować. Czym zajmujemy się każdego dnia? Każde z nas ma inne pomysły ale spróbujemy pogodzić wszystko i na bieżąco opisywać jak mijają nam popołudnia i weekendy. Moje dzieci codziennie chodzą do szkoły mają lekcje od 8:30 do 15:30,  po lekcjach mamy około sześciu godzin, które możemy wykorzystać jak chcemy a tu kilka naszych pomysłów na to co będziemy robić po szkole:
- będziemy malować, rysować, wyklejać- ponieważ wszystkie moje dzieci bardzo to lubią robić,
- będziemy uczyć się języka niemieckiego, dajemy sobie ten rok na poznanie podstaw i sprawdzenie czy właśnie ten język się nam spodoba.  Będziemy uczyć się go przez duolingo, memrise, mamy kurs Reflex Deutsch, mam kilka samouczków dla dorosłych ale przystosuję je do dzieci, mamy repetytorium gramatyczne, ale bardziej będziemy uczyć się mówić, czytać książki a gramatykę zostawimy sobie na później.
- dzieci chciały nauczyć się gry w tenisa, mam nadzieję, ze pogoda w końcu się zmieni i przestanie padać i będziemy mogli co piątkowe popołudnie wspólnie grać,
- na dworze będziemy też jeździć na rowerach, bawić się budując szałasy w lesie
- chciałabym również abyśmy odwiedzali muzea, chodzili do teatru- mam nadzieję że w tym roku nam się to uda,
- zamierzamy również w soboty pouczyć się trochę ortografii polskiej oraz poukładać naszą wiedzę historyczną o naszym kraju,
- jak zawsze wieczorami zasiadamy do książek, czasem jednak słuchamy audiobooków,
- każdego dnia dużo się wspólnie bawimy, moje dzieci bardzo lubią grać w gry planszowe, których zebraliśmy już pokaźną kolekcję; lubimy też budować z klocków, wszelkiego rodzaju, nadal będziemy mieć i na to sporo czasu,
- chodzimy raz w tygodniu na basen,
- robimy zadania z matematyki, ponieważ każde z moich dzieci lubi ten przedmiot i mi sprawia przyjemność spędzania w ten sposób z nimi czasu,
- dzieci bardzo chcą mieć zajęcia z gotowania i pieczenia więc mam nadzieję że i na to znajdziemy czas.
Nie chcę za wiele planować, ponieważ potem i tak wszystko układa się samo, mam tylko nadzieję, że będziemy miło spędzać czas wspólnie. To tyle na dobry początek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz