piątek, 21 lutego 2020

DOŚWIADCZENIE Z WODĄ


Chciałam wykorzystać przerwę w szkole i większą ilość czasu, aby pokazać dzieciom trochę doświadczeń. Jednym z nich była zabawa z wodą. Aby się do niej przygotować należy mieć dwie butelki i plastikową długą rurkę. W butelkach przygotowujemy otwory do których wkładamy rurkę i przyklejamy ją dla szczelności klejem na gorąco. Przygotowujemy nakrętki do butelek, oraz dwie szklanki z dwoma kolorami wody- my wykorzystaliśmy za pierwszym razem czerwoną i niebieską . Czerwoną zrobiłam cieplejszą dlatego ładniej było widać jak wody mieszają się ze sobą. Zabawę zaczynamy od wlania każdej wody do butelki, jeśli poziom wody jest równy to nic się nie dzieje, ale jeśli podniesiemy jedną z butelek poziom wody dąży do wyrównania się dlatego też woda z jednej butelki rurką przepływa do drugiej a my możemy obserwować jej drogę. 







Moje dzieci były zachwycone a Hubert jak zawsze prosił o kolejne kolory wody więc nasza zabawa trwała ponad godzinę. Potem pokazałam im, że jeśli zakręcimy butelkę nakrętką to woda się z niej nie będzie wydostawać zastanawialiśmy się gdzie można zastosować takie rozwiązanie. Uwielbia pokazywać moim dzieciom takie zadania i pomysły na obserwacje otaczającego nas świata. To miłe gdy wspólnie można się cieszyć poznawaniem przeróżnych zjawisk, które zachodzą dookoła nas. Mam nadzieję, że Wy również poznajecie go wspólnie, napiszcie nam w komentarzu co robicie razem, może nas zainspirujecie do kolejnych odkryć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz