niedziela, 8 marca 2020

ZABAWA ŚWIATŁEM


Kupiłam zestaw dzięki któremu chciałam omówić z moimi dziećmi światło i prawa jakie nim rządzą. Zestaw składał się z kilku zwierciadeł czyli powierzchni, które w różny sposób odbijają padające na nie światło. Obserwowaliśmy wspólnie jak zachowuje się światło padające na powierzchnię kulistą. Po jego odbiciu mogliśmy zaobserwować ognisko zwierciadła kulistego, w którym przecięły się promienie odbite od niego.
Dzieci dowiedziały się, że kąt padania i kąt odbicia od zwierciadła są sobie równe, jeśli światło pada na powierzchnię zwierciadła prostopadle. 



Obserwowaliśmy również jak światło się załamuje. Dzieci więcej informacji na ten temat dowiedzą się w szkole, a ja chciałam aby same wyciągnęły te wnioski eksperymentując z przedmiotami, które znalazły w zestawie. Hubert próbował stworzyć gwiazdę odbijając światło od różnych powierzchni. 


Próbował oświetlić pionki, które układał w różnych miejscach. 


Taka zabawa jak zawsze mus się podobała a najbardziej podobało mu się to, że ja byłam zainteresowana tym co on tworzył -kolejne miłe chwile spędzone wspólnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz