środa, 21 października 2020

Nauka z sześciolatkiem.

Każdego dnia, podczas zabawy próbuje przemycić trochę nauki, uczymy się języków, przedmiotów ścisłych oraz ogólnej wiedzy o świecie, dzięki przeróżnym materiałom można w ciekawy sposób przedstawić prawie każdy temat. 

Teraz razem z Hubertem powtarzamy nazwy miesięcy, ilości dni w każdym, pory roku, wiedzy o poszczególnych porach roku. Stworzyłam drewniany kalendarz z kulek. Kupiłam 366 drewnianych kulek o średnicy 2 cm, podzieliłam je na dwanaście po odpowiednią ilość na każdy miesiąc. Następnie pomalowałam je dzieląc miesiące na odpowiednie kolory uwzględniając pory roku (niebieskie- zima, zielone- wiosna, żółte- lato, czerwone- jesień). 

 Zrobiłam też kartki z poszczególnymi nazwami, oraz ilością dni- nazwy w dwóch językach- polski i angielski. Wszystkim dzieciom spodobał się nasz nowy kalendarz, teraz układają go liczą poszczególne dni i utrwalają wiedzę podczas zabawy. 



 

Stworzyłam dla Huberta również zegar. Użyłam do niego 60 drewnianych kulek o średnicy 2 cm, które pomalowałam na dwa kolory: czarny i czerwony. Czerwonym zaznaczyłam poszczególne godziny. Stworzyłam kartki na których napisałam liczby od 1 do 60 – aby móc liczyć poszczególne minuty oraz kartoniki z poszczególnymi godzinami 1-24. 


Nasza zabawa polega na tym aby poukładać wszystkie minuty dookoła zegara i w odpowiednim miejscu poukładać godziny, następnie jedna osoba zamka oczy a druga wybiera kilka kartoników, po otwarciu oczu, dana osoba musi położyć te kartoniki w odpowiednie miejsca. Inną zabawą jest losowanie kartoników z woreczka i układanie ich w odpowiednim miejscu. 


Hubert powtarza również tabliczkę mnożenia. 

 


Uczy się czytać - to sprawiało nam trochę problemów, kupiłam zestaw książek, który bardzo nam pomógł. 

 

 

W książkach tych są proste teksty, do których stopniowo dodawane są nowe słowa. Hubert czyta po cztery strony dziennie i idzie mu coraz lepiej kończymy już drugą książkę. 

Aby mu pomóc kupiłam zestaw zadań dla dyslektyków (Stile LDA, polska wersja to PUS), teraz ćwiczy je bawiąc się z Kornelią, pomaga mu to w rozpoznawaniu wyrazów. 

 






Każdego dnia uczymy się kolejnych rzeczy i tworzymy materiał aby nauka była zabawą i przyjemnością .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz