poniedziałek, 11 kwietnia 2016

chałki na śniadanie

Dzisiaj rano, gdy wstałam dostałam takie śniadanko od mojej najstarszej córci, potem zapytała czy mogłabym jej pomóc upiec chałki na śniadanie dla pozostałych domowników. 


Zjadłam pyszne kanapki a potem poszłam do kuchni gdzie wszystkie produkty były już powyciągane i czekały aż mama troszeczkę będzie nadzorować pracę w kuchni.
Do naszych chałek użyłyśmy:  
2 szklanki mąki,
pół szklanki cukru,
drożdży suszonych 8g,
pół szklanki ciepłego mleka,
łyżkę rozpuszczonego masła,
dwa rozbełtane jajka.
Dziewczynki rozpoczęły od przesiania mąki, w której na środku zrobiły mały dołek do którego wsypały drożdże, posypały łyżką cukru, zalały połową mleka i włożyły na 20 min w ciepłe miejsce. 

 
Po 20 min dodały pozostałe składniki, połączyły wszystko przy użyciu łyżki a następnie odłożyły do wyrośnięcia. 

 
Po około 30 minutach uformowały na blaszce dwie chałki jedną w kształcie warkocza a drugą w kształcie kwiatka. 

 
W robieniu lukru pomagał im braciszek. 


Tak wyglądały ich wypieki:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz