Julia w szkole ma teraz tabliczkę
mnożenia, jednak ćwiczenia w słupkach ją nudzą, dlatego przypomniałyśmy sobie
zabawę w mnożenie dużych liczb- to znacznie bardziej jej się podoba ;-)
Na kartce narysowałyśmy kwadraty nasze
miały po 3 cm boki, potem w każdym kwadracie narysowałyśmy przekątne, a
następnie Julia wpisała całą tabliczkę mnożenia. Nad linią znajdują się
dziesiątki a pod linią jedności. Julia następnie pocięła je na paseczki.
Zadanie Julii:
Potem
do zabawy potrzebowała kartkę do zapisywania różnych działań oraz
kalkulator aby sprawdzać czy na pewno dobrze obliczyła końcowy wynik.
Jak wygląda zabawa: zadanie : 1345
X 3= ? Wybieramy paseczki z poszczególnymi liczbami i układamy je w
odpowiedniej kolejności, następnie zasłaniamy sobie wersy 2 i 4 – to ułatwia
dodawanie, potem po skosie dodajemy i zapisujemy wynik:
(3 (+1)) (9+1) (2+1)
(5) = 4035
1345 X 3 = 4035 – potem wynik
wpisywała w kalkulator sprawdzała czy jest taki sam.
Julia potem ćwiczyła mnożenie
przez pięć wybierając sobie liczby np.: 8273649185 X 5 = 41368245925 potem
uczyłyśmy się jak odczytywać wyniki ;-) Julia potem robiła sobie szybko
kwadraciki na kartce w tym przypadku 10
8*5, 2*5,7*5,1*5,6*5,4*5,9*5,1*5,8*5,5*5
4
0
|
1
0
|
3
5
|
1
5
|
3
0
|
2
0
|
4
5
|
0
5
|
4
0
|
2
5
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz