czwartek, 20 grudnia 2012

MIESIĄCE I PORY ROKU



     Julia w przedszkolu dostała puzzle z nazwami miesięcy, ona zna już nazwy miesięcy i potrafi powiedzieć je po kolei, dlatego wymyśliłyśmy trochę inną zabawę. Dziewczynki pytały mnie kto się kiedy urodził, one pokazywały kartę z miesiącem a ja mówiłam kto ma urodziny. Dzisiaj rozłożyłam dla Korneli po kolei miesiące a ona nie mówiła ich nazw tylko : Olafem, ciocia Sylwia, tata… itd. Potrafiła powiedzieć mi, wskazują na obrazek, wszystkich których jej mówiłam dzień wcześniej – dzieci uczą się w śmieszny sposób.


Potem układałyśmy puzzle z porami roku, śpiewałyśmy piosenkę : wiosna, lato, jesień, zima człowiek czasu nie zatrzyma…- Arki Noego.
     Zastanawiałyśmy się jaka pogoda, temperatura jest w danej porze roku.
Kornelia bardzo lubi układać puzzle, można jej wtedy dużo opowiedzieć, chociaż czasem jak się uprze, to potrafi co najmniej pięć  razy łączyć pasując ze sobą puzzle, mówiąc przy tym: „nie dobze” – to mała przekora.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz