środa, 12 grudnia 2012

SZACHY


Jak nauczyć małe dziecko gry w Szachy i kiedy zacząć grać w tą grę?


      Zadawałam sobie to pytanie wiele razy, Julia już od dawna pytała mnie co to za gra, która leży między jej grami, ale jeszcze w nią nie grała.
Wyciągnęłyśmy zagadkowe pudełko i … Zaczęłam jej opowiadać, o dwóch zamkach w których mieszka król i królowa , jeden zamek to zamek biały, drugi czarny. Każdy z zamków ma dwie wierze, które stoją po dwóch stronach, król ma dwa konie i dwóch gońców, którzy mają jego ochraniać.
Pokazałam jej jak ustawić pionki, wytłumaczyłam dlaczego każdy z nich ma swoje miejsce.
Nasz pierwszy kontakt z szachami to była zabawa w ustawianie pionków, Julka zrobiła to chyba z dwadzieścia razy. Potem pokazywała wszystko Korneli, która posłusznie wykonywała polecenia siostrzyczki.

      Potem ja mówiłam jej postaw np. wierzę na polu A2 a Julcia go tam stawiała, bawiłyśmy się i poznawałyśmy nazwy wszystkich pól i nazywanie właściwie pionków. 
Następnie Julia sama pisała dane pole i mówiła mi żebym je znalazła i postawiła tam danego pionka. 


       Kolejny raz to było poznawanie ruchów poszczególnych pionków, zrobiłam specjalne kartki na których jest narysowany dany pionek, na odwrocie narysowałam jak się porusza dany pionek.  

Teraz często zaglądamy do naszego pudełka, jednak jeszcze nie gramy, mam nadzieję, że Julcia polubi Szachy i będzie potrafiła grać w tą grę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz