wtorek, 1 marca 2016

ORTOGRAFIA

            Po południu trochę pouczyłyśmy się ortografii – znalazłam świetną książkę "ABC Mądrego Rodzica. Skuteczna nauka ortografii" Jolanta Gajda, w której są bardzo ciekawe pomysły na zabawy utrwalające pisownię polskich wyrazów.  


Teraz gdy to ja uczę dziewczynki wszystkiego, muszę skupić uwagę również na ortografię. Jednak, gdy Julia pisze coś sama i przychodzi mi się pochwalić np. nową książką, którą stworzyła, pojawiają się w niej czasem błędy, jednak ja chciałabym pochwalić jej pracę a nie wytykać błędy- ponieważ jestem dumna z tego, że tworzy coś interesującego a wytykanie błędów raczej by ją zniechęciło. Dlatego postanowiłam, że w takim momencie nie zwracam uwagi na błędy. Chciałabym, aby pisała poprawnie, dlatego myślę, że zabawy z ortografią to świetny pomysł na pokazanie dzieciom zasad pisowni. Zabawy z tej książki są tak przemyślane, aby dzieci same doszły do danej reguły, my im tylko troszeczkę pomagamy ;-) 
Na zdjęciach pokazujemy jak my wykorzystujemy niektóre zabawy z książki:







 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz