piątek, 19 października 2018

OPONKI


W weekend znalazłam w sklepie biały ser, w Polsce to nie problem, ale tu gdzie mieszkamy nie mogłam znaleźć takiego sera. Postanowiłam pokazać dziewczynkom jak zrobić Oponki, które bardzo lubiłam jeść gdy byłam mała.
Przepis z którego korzystałyśmy: 500 g mąki, 800 g białego sera, 1 szklanka cukru, jedna łyżka octu, jedna łyżka sody oczyszczonej, 3 jajka- wszystkie składniki połączyliśmy razem i zagnietliśmy ciasto. Dzieci po kolei wałkowały i wycinały kółka a w nich kolejne mniejsze, aby powstały Oponki, następnie ja smażyłam je na oleju do momentu zrumienienia z obu stron.






 Przed jedzeniem posypałyśmy je cukrem pudrem dla dekoracji. Dzieci bawiły się doskonale przy przygotowaniu ciastek a potem przy ich jedzeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz