sobota, 17 listopada 2012

KOLOROWA SÓL



     Zabawa z kolorową solą, którą przygotowałam dzień wcześniej wsypując do plastikowych kubeczków trochę soli i wkładając do nich wkład z pisaków.


      Przygotowałam kilka kolorów, aby dziewczynki mogły stworzyć kolorowe obrazki. Na kartkach z bloku technicznego narysowałam proste obrazki.


Najpierw należało na kartce wybrać jakiś element i posmarować go klejem potem dawałam dziewczynkom po kolei, na plastikowym talerzyku, sól w jednym kolorze. Dziewczynki wsypywały sól na klej, a następnie usuwały nadmiar danego koloru. Tę czynność powtarzałyśmy tak długo ,aż cały obrazek był już kolorowy.







     Nie dałam im od razu wszystkich kolorów bo wtedy cały obrazek byłby tęczowy, a nie o to chodziło tym razem.
     Na koniec, gdy sól już miałam wszędzie, w całej kuchni, zastanawiałam się czy może by ich nie zalaminować, trochę się zastanawiałam no i zdecydowałam,  że to zrobię, gdy dziewczynki chciały pokazać swoje obrazki w innych pomieszczeniach naszego mieszkania, sprzątanie kuchni to chwilka a całego mieszkania już nie. 


     Laminowałam je na ciepło, co z powodowało ,że brokat w kleju, którego dziewczynki użyły wcześniej, trochę się rozpłynął, no i skleiły się folie a tam gdzie była sól się nie skleiło, ale chodziło mi przede wszystkim o to aby sól już się nie sypała.


     W rzeczywistości obrazki dziewczynek są pełne koloru, na zdjęciu nie mogłam tego otrzymać.
Zabawa bardzo się dziewczynkom podobała, Kornelka cały obrazek zrobiła sama więc dla dwulatków też polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz