piątek, 16 listopada 2012

MAKARON W TRZECH KOLORACH



     Ciastolina to bardzo dobra zabawka dla dzieci. Dzieci od małego ćwiczą swoje rączki, wałkują, kroją, wycinają wzory . Potem nie jest dla nich wielką trudnością zrobienie z mamą obiadu dla całej rodzinki. Dzisiaj z dziewczynkami robiłyśmy makaron.

     Użyłyśmy: 450g mąki, 4 jajek, szczypty soli oraz łyżeczki oliwy.


 Dziewczynki z wielką ochotą przesypywały mąkę przez sitko, rozbijały jajka a na koniec zagniatały ciasto. 


      Aby zabawa była ciekawsza przygotowałam trzy piure z gotowanej marchewki, buraków i szpinaku. Podzieliłyśmy ciasto na trzy części i do każdej dodałyśmy jedno z warzyw. Po tym jak wyrobiłyśmy porządnie ciasto odstawiłyśmy każde na 30 min aby sobie odpoczęło. 


      Zabrałyśmy się do rozwałkowywania ciast. Kroiłyśmy, sklejałyśmy a na koniec ja wrzucałam na gorącą wodę, bo to zadanie dla dorosłych.


 Na koniec dziewczynki spróbowały każdego koloru makaronu najbardziej im smakował z marchewką a mi najbardziej szpinakowy,






uszka ze szpinakiem wyszły również bardzo dobre – zrobiłyśmy je w makaronie z dodatkiem buraków a nadzienie to był gotowany szpinak z cebulką, niestety nie mogę zamieścić zdjęcia z ugotowanymi uszkami bo zanim je zrobiłam tata zjadł nam wszystkie i pytał kiedy zrobimy następne. Pewnie niedługo bo dziewczynkom podobało się pomaganie mamie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz