sobota, 9 marca 2013

CZYTANIE



     Teraz kilka słów o czytaniu. Wiele czytam na temat czytania małych dzieci, Julia ma cztery lata i cztery miesiące od jakiś dwóch miesięcy potrafi przeczytać słowa w książkach, ale czyta każdą literkę po kolei a potem mówi co przeczytała. Zdziwiłam się kiedyś, gdy czytałam jej przygody dwóch detektywów Lassego i Mai, zapytała mnie czy ma mi przeczytać jakiś wyraz a ja do niej, że nie będzie umiała bo uczyłyśmy się tylko drukowanych dużych literek a tu są małe, ona nalegała więc pokazałam jej wyraz: w t e d y  - przeczytała bez problemu każdą literkę i powiedziała cały wyraz ja  powiedziałam, że super jej to poszło i dodałam, że to trudne i że jestem dumna, że to potrafi , ona na to pokaż mi kolejny mamusiu. (I tak czytała: j a k, r o w e r, r o b i m y ). Ucieszyłam się bardzo, że potrafi połączyć wszystkie literki i powiedzieć co przeczytała, ale słyszałam, że metoda czytania sylabami jest dużo lepsza, więc teraz podsuwam jej różne wyrazy złożone z dwóch sylab, jestem ciekawa czy przejdzie potem na czytanie sylabami.
 Nasze zabawy z sylabami;



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz