czwartek, 25 stycznia 2018

gramy wspólnie...

Postanowiłam pokazać mojemu trzylatkowi zabawę w kodowanie. Stworzyłam dla niego podłogową wersję gry. W grę będziemy grać wspólnie. Na planszy znajdują się kwadraty szerokości 10cm x 10cm, ja narysowałam kwadraty na kartkach A4- na każdej wyszły 4 kwadraty, dlatego wykorzystałam do tego 25 kartek, które następnie zalaminowałam, aby mogły nam służyć dużej. 



Do zabawy przydały się nam również inne elementy: na kartce narysowałam obrazki, które mają przedstawiać budynki, drzewa, park, jezioro, garaż. Do tego stworzyłam kilkadziesiąt kart z opisem poleceń, postanowiłam użyć do nich pozostałą część kartki na której stworzyłam kwadraty- na zalaminowanych kartkach napisałam polecenia pisakiem niezmywalnym.
Powoli tłumaczę Hubertowi poszczególne polecenia, tak wyglądała nasza zabawa podczas okresu świątecznego jednak nie miała czasu jej opisać dlatego robię to teraz: wersję z mikołajem, który roznosi paczki do poszczególnych domków, które rozstawiliśmy na naszej planszy. Naszym zadaniem jest pokierować tak mikołaja, aby wziął prezent poszedł drogą, odwrócił się w stronę domu a następnie zostawił tam prezent, tę czynność powtarzamy tak długo aż wszystkie prezenty zostaną dostarczone do dzieci. 



Bawiliśmy się również w kierowanie samochodzika po planszy aby dojechał do lizaka. 

 
 Potem opiszę inne zabawy z naszymi planszami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz