poniedziałek, 8 stycznia 2018

Poznajemy królów Polski.




Ten temat nie jest dla mnie łatwy, niestety nic nie pamiętam z lekcji historii, a jeżeli już coś świta w mojej głowie to tylko suche fakty, które na pewno nie zainteresują moich dzieci. Bardzo bym chciała aby moje dzieci mimo że mieszkamy z dala od naszego kraju znały jego historię, kulturę i język, dlatego muszę zrobić coś w tej dziedzinie. Zamówiłam książkę z obrazkami do kolorowania pt.”Poczet królów i książąt polskich dla dzieci”.



Książka bardzo mi się spodobała, jednak wiem, że nie wystarczy aby moje dzieci zapamiętały tekst znajdujący się w niej tylko przez same czytanie, dlatego postanowiłam trochę ją rozwinąć. 
Przygotowałam karty na których z jednej strony opisałam, korzystając z informacji z książki, krótką charakterystykę danego króla oraz fakty z nim związane, a na odwrocie karty przykleiłam naklejkę z podobizną króla (które znajdują się w książce). 




 
Pomysł na zabawę mam taki: wybieramy po kolei królów ze względu na czas ich panowania, następnie przerysowujemy kontury kolorowanki i kolorujemy danego króla, każdy ma innego i zadaniem naszym jest przeczytanie informacji z odwrotnej strony karty i opisanie danego króla w pierwszej osobie. 




Kolejnym zadaniem jest obliczenie ile żył dany król mając datę urodzenia i datę śmierci, ile miał lat gdy został królem- mając daty panowania, i czy widział swojego dziadka –jeśli mamy go w naszych kartach i znamy daty z nim związane. 


Kolejnym zadaniem będzie, gdy już poznamy wszystkich 39 królów stworzenie linii czasu. Potem wykorzystamy drzewo genealogiczne władców zamieszczone na końcu książki i przy jego pomocy podsumujemy naszą wiedzę. Tak będzie wyglądała nasza nauka w styczniu na kolejne miesiące mamy inne książki, które będą z każdym miesiącem poszerzać naszą wiedzę w zakresie historii Polski. Ten pomysł będę realizowała z dziewczynkami a co do Huberta to razem z nim często budujemy zamki i bawimy się, opowiadam mu wtedy kto króluje na zamku, nie używam dat ale opowiadam mu o danym królu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz