piątek, 13 sierpnia 2021

Dzień w pracy taty.

 W tym roku ponownie, jak w poprzednim, dzieci zostały zaproszone do wzięcia udziału w projekcie „Zaproś córkę do swojej pracy”. Skorzystali wszyscy i bardzo im się ten czas podobał. Tak jak w zeszłym roku, projekt był realizowany przez Internet. Dzieci dzień wcześniej dostały dwa pudełka z zadaniami. Podczas tej zabawy pracownicy firmy przedstawiali swoją pracę  i dawali dzieciom zadania do zrobienia. Zadania były różne: w pierwszym zadaniu robiliśmy filtr do wody dzięki któremu z błotnistej wody otrzymaliśmy wodę czystą:


 

w jednym musieli zastanowić się i znaleźć w Internecie miejsca w których znajdują się różne budowle, znaleźć ich nazwy.

 

 W innym zadaniu mieli przetransportować bezpiecznie jajko tak aby przeleciało jeden metr i się nie zbiło,  używając rzeczy z koperty, która została im przysłana. 

 



Innym zadaniem  było zastanowienie się nad tym czy na danym planie miasta są nie zbyt dobre miejsca do życia dla ludzi na przykład: jest zbyt dużo zanieczyszczenia, jest za głośno, zbyt dużo smogu, zbyt duży ruch uliczny itd., dzieci opisywały co by zmieniły, na koniec zadania miały napisać jak zmieniły by to miasto aby było bardziej przyjazne dzieciom: więcej parków, parki zabaw, więcej lasów, jezior, bezpiecznych dróg rowerowych itd.


 Na koniec spotkania dzieci dostały nagrody za udział w projekcie. Zabawa bardzo nam się podobała, mamy jednak nadzieję, że w przyszłym roku dzieci pójdą do pracy taty i razem z innymi będą mogły wspólnie wykonywać zadania. 

 



Uważam ten pomysł za dobry, fajnie że dzieci mogą zobaczyć co robi się w takich pracach, jestem ciekawa jak zawód moje dzieci będą wykonywać gdy dorosną jak na razie Hubert jest pewny, że będzie pracował na budowie (on non stop coś buduje z klocków, z papieru, najbardziej lubi matematykę), Julia chce być architektem (całymi dniami tworzy domy i ich wystroje, uwielbia matematykę i liczby) a Kornelia chce zostać pisarkom (pisze dużo opowiadań, wierszy na przeróżne tematy i uwielbia języki obce). Poczekamy zobaczymy, ja gdy byłam mała, cały czas budowałam szkoły ze wszystkiego co było w domu, robiłam przeróżne materiały dla lalek do nauki i całymi dniami je uczyłam, w szkole uwielbiałam uczyć się przedmiotów ścisłych: matematyki, fizyki, chemii i prac technicznych. Skończyłam studia budowlane oraz pedagogikę aby zostać nauczycielem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz