wtorek, 30 października 2012

języki obce

JĘZYK OBCY

     Nauka języka angielskiego. Codziennie bawimy się z dziewczynkami w różne zabawy związane z językiem angielskim. Staram się, aby dziewczynki każdego dnia, poznawały jedno słowo w tym języku. Dzieci uczą się w niebywały sposób, po prostu kodują rzeczy, które się im przedstawia. Ja staram się powtarzać co pewien czas, to co już poznały. Tak naprawdę nie mam pojęcia , czy moje córeczki przez to, że staram się, aby poznawały inne języki już teraz, będą łatwiej się ich uczyły w przyszłości- powiem Wam za kilka lat, czy to coś dało. Na razie uczą się bez wkuwania, dobrze się przy tym bawiąc.

Nasze pomysły na językowe zabawy:  
  • Rozkładamy obrazki , ja mówię je po angielsku, potem dziewczynki powtarzają ze mną dane słówko. Ja pokazuję przedmiot i mówię jak się nazywa po angielsku a one szukają drugiego takiego samego i też go nazywają.
  • Dopasowujemy obrazek do przedmiotu.
  • Uczymy się kolorów:  rozsypujemy zabawki na podłodze i ja mówię po angielsku kolor, a dziewczynki zbierają wszystkie przedmioty w tym kolorze.
  • Oglądamy bajki w języku angielskim.
  • Słuchamy krótkich piosenek po angielsku a potem spiewamy je i zmieniamy niektóre słowa, np. I can see the train...  (z serii pt. "Angielski w domu") my potem zmieniamy wyrazy i pod tą melodię wstawiamy nazwę przedmiotu trzymanego w ręku np. I can see the book... itd.
  • Robimy teatrzyki, w których wykorzystujemy proste zwroty w języku angilskim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz