Niektóre osoby z mojego otoczenia pytają mnie po co uczę dziewczynki
tego wszystkiego. Jaka jest odpowiedź, też czasem się nad tym
zastanawiam. Myślę ,że wiedzę którą im przekazuje można podzielić na
dwie części: jedna to nauka zaradności, samodzielności, codzienności- do
niej wliczają się zajęcia plastyczne, gotowanie, zabawy zręcznościowe,
gry, a druga część to wiedza, po co już teraz?
Nie po to żeby były geniuszami, ale po to, aby dać im podstawy do
rozszerzania wiedzy, którą im daję ,aby wzbudzać w nich chęć poznawania
świata, aby mogły wybierać to czym zainteresują się bardziej. Po za tym
uważam ,że ucząc je zapamiętywania np. nazw państw, wierszy, słów w
obcych językach itp., rozwijam ich pamięć, z której przecież korzysta
się przez całe życie.
Uważam, że nasz mózg właśnie potrzebuje ciągłego stymulowania, aby był
wydajniejszy. Mózg należy ćwiczyć, my i tak wykorzystujemy zbyt małą
część naszego umysłu. Wydaje mi się również, że naszego mózgu nie da się
zaśmiecić, wrzucając do niego dużą ilość informacji, zawsze jednak
pamiętam ,że należy robić to z rozwagą, tworzę z dziewczynkami mapy
pamięci. W centrum naszej mapy jesteśmy my, a wszystko dookoła to nasze
zainteresowania, wiedza, zabawa itp. Każdą dodatkową „odnogę”
rozbudowujemy.
Według
mnie tworzenie takiej życiowej mapy nigdy się nie kończy, powinna ona
być tworzona non stop przez całe nasze życie. Jeśli nasza mapa jest
bogata w doświadczenia, ciekawe przeżycia, my sami stajemy się bardziej
wartościowi.
Praca z dziećmi jest najpiękniejszą częścią naszego życia. Jednak jest
to również wielka odpowiedzialność, stwarzamy człowieka, który powinien
samodzielnie funkcjonować w życiu, powinien kochać, być pełnym nadziei i
chęci poznawania. Jako rodzic, to właśnie chciałabym dać moim
dziewczynkom.
Jestem bardzo szczęśliwa, że przez pierwsze lata mogę w pełni
uczestniczyć w ich życiu. Mam również nadzieję, że gdy pójdą do szkoły
to zawsze będę miała dla nich czas, chociaż wiem ,że to łatwe nie jest.
To chyba na razie tyle na temat rozważań po co ta wiedza ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz