czwartek, 24 stycznia 2013

MY TEŻ SIĘ BAWIMY ;-)

     Każdego dnia nasze dzieci wpadają na różne pomysły zabaw, raz robią teatrzyki, zakładają maski, udają różne zwierzęta, ganiają się po pokojach, budują domki- to chyba lubi każde dziecko, ja z dzieciństwa pamiętam jak moja mama i ciocia budowały dla nas pierwsze domki z dwóch foteli nakrytych kocami, potem my tworzyłyśmy przeróżne konstrukcje, wyobraźnia nigdy nas nie opuszczała. Teraz bardzo lubię dać dziewczynkom koce i czekać na efekt ich pracy. A ile one mają przy tym radości.



     Jednego dnia, gdy dzieci bawiły się ślicznie razem poszłam do kuchni obrać ziemniaki na obiad, Julcia w tym czasie znalazła moją włóczkę i ogłosiła, że zostaje pająkiem i robi sieć, w wiązaniu wszystkiego i oplątywaniu ona jest naprawdę dobra, więc moja włóczka już raczej na sweterek się nie nada ;-)
 





      Dziewczynki uwielbiają tańczyć dostały od cioci stroje wróżek, więc odegrały przedstawienie baletowe dla mamusi. Tak też bardzo lubią się bawić, ciągle się przebierają i zastanawiają się kiedy mama zrobi kolejny balik, na który zaproszą koleżanki. Według Juli tematyka kolejnego balu to JABŁKO – stwierdziła ze powycinamy jabłka, pozawieszamy na ścianach, ja zrobię jabłecznik, sok jabłkowy, pieczone jabłuszka w piekarniku, a dzieci będą rysowały, malowały drzewka jabłkowe. Wszystko wymyśliła, kto się pisze na imprezę jabłkową?
 


 

     Poza tym staramy się ćwiczyć po kilkanaście minut dziennie, chodzimy na paluszkach, rozciągamy się trochę, robimy brzuszki , robimy zawody zręcznościowe na przykład kto trafi do miski, wiaderka piłeczką, skaczemy kilka pajacyków, kręcimy brzuszkami i takie tam aby trochę się rozruszać. 






     A do zabaw, które dziewczynki na prawdę bardzo lubią, należą wszelakie klocki, dziś klocki firmy Jixin – my mamy straż pożarną, policję oraz kolejkę- dziewczynki bardzo lubią się nimi bawić, bawią się wspólnie, zwykle Julia wymyśla domki a Kornelia potem razem z nią się nimi bawi.  





I nasze ukochane klocki drewniane, dziewczynki robią z nich bardzo dużo przeróżnych budowli, domków dla swoich kucyków.




1 komentarz:

  1. a kiedy ta impreza? bo moje dzieci sa zainteresowane...

    OdpowiedzUsuń