piątek, 18 stycznia 2013

POZNAJEMY LICZBY OD 1 DO 9999.



     Dzisiaj przygotowałam dla Julii zestaw do budowania liczb, a następnie do głośnego ich odczytywania. Ja przygotowałam je z kolorowego papieru z bloku technicznego, w oryginale są one plastikowe, na papierze napisałam: 1 na zielonym 89 sztuk, 10 na niebieskim 89 sztuk, 100 na czerwonym 89 sztuk, 1000 na zielonym 9 sztuk. Do tego przygotowałam karty od 1 do 9000. Wszystko laminowałam, aby posłużyło nam jak najdłużej.  



     Zabawa dziewczynek polega na ułożeniu cyfr najpierw tysięcznych, setek, dziesiątek i jedności jedną pod drugą. Następnie układanie z nich liczby oraz określenie ile jedności, dziesiątek, setek i tysięcy się w niej znajduje.
     Zadanie robiłam z Julcią, której zabawa bardzo się spodobała, wymyślała kolejne duże liczby i próbowała je zapisywać i czytać. Po chwili przyszła do nas Kornelia, rozpłakała się, że ona też jest już duża i bardzo chce się z nami w to bawić, ona również układała liczby i robiła to co Julia.


     
      Dzisiaj bawiłyśmy się w budowanie liczb z wykorzystaniem znaczków, potem wprowadzę dziewczynkom dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, na to jednak przyjdzie dopiero czas. Znaczki wprowadza się około piątego - szóstego roku.

2 komentarze:

  1. Widzę że dziewczynki miały dużo radości z takiej nauki, chyba również przygotuję taki zestaw dla swoich chłopców.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam matematykę i chciałabym aby moje dziewczynki pokochały ją tak samo, dlatego przedstawiam im sporo różności z nią związanych, a one cieszą się zawsze jak im poświęcam swój czas i robimy coś wspólnie.

    OdpowiedzUsuń