niedziela, 14 kwietnia 2019

BRYŁY GEOMETRYCZNE


Większość ostatnich postów było o tym jak Hubert korzysta z materiałów z metody Marii Montessori, dziś chciałam pokazać jak pracowałam z trójką moich dzieci z zestawem brył geometrycznych. Każde z nich pracowało na innym poziomie, Hubert pracował dotykając poszczególne bryły, dzieląc je ze względu na ich podstawy, boki, sprawdzając które można turlać, które można z łatwością przewrócić. Szukał również w woreczku brył, które mu pokazałam na obrazku. 




Kornelia i Julia uczyły się ich nazw, potem miały bryły pod kocem i jedna mówiła drugiej jaką bryłę ma znaleźć. Potem bawiły się w grę w której jedna zadawała drugiej pytania a ta mogła odpowiadać tylko tak lub nie :”Czy ta bryła ma jeden wierzchołek”; „czy ta bryła jako podstawę ma kwadrat”; „Czy ta bryła ma krawędzie”; „Czy tę bryłę można turlać” itd.





Dziewczynki podczas kolejnej naszej domowej lekcji miały za zadanie stworzyć siatki poszczególnych brył. 





Następnie je wycięły i wkleiły je do zeszytów. 




Kolejną lekcją była nauka obliczania pola i objętości poszczególnych brył. Lekcje z tym zestawem są bardziej atrakcyjne i można go wykorzystać na wiele sposobów, my pokazaliśmy tylko kilka z nich, a Wy jak uczycie się geometrii?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz