środa, 3 kwietnia 2019

UŁAMKI


W poprzednim tygodniu zrobiliśmy powtórkę z ułamków. Do zadań użyłyśmy kolorowych kółek. Dziewczynki rozwiązywały ze mną zadania a Hubert wszystko obserwował, potem poprosił mnie żeby i on mógł się ze mną uczyć, bo on też chce poużywać tych kolorowych kółek. 
Dla niego zaczęłam od początku, przedstawiłam mu każdy ułamek, wytłumaczyłam że to są części na, które należy podzielić koło aby rozdać je kilku osobą. Następnie zaczęliśmy dodawać te części do siebie. 





Powiedziałam mu, że jeśli ma zadanie dodać różne kolory ułamków, musi je zamienić na jeden kolor, on od razu zrozumiał o co chodzi, rozwiązał pierwsze zadanie a potem kolejne i chciał jeszcze trudniejsze. Zabawa z ułamkami bardzo mu się podobała.



 Dziewczynki dodawały, odejmowały mnożyły i dzieliły ułamki bez żadnego problemu. Dla Huberta było to pierwsze spotkanie z ułamkami ale po jego zapale wierzę, że nie długo znowu do nich wrócimy. A Wy lubicie ułamki?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz