wtorek, 16 kwietnia 2019

TRZECIA WIELKA LEKCJA MONTESSORI


Trzecia Wielka Lekcja Montessori, jest przedstawianiem człowieka. Ja przygotowałam ją wcześniej na podłodze i wszystko przykryłam czarną płachtą.


 Rozpoczynam od powrotu do lekcji pierwszej i mówię o powstaniu planet a w tym naszej planety, przypominam najważniejsze rzeczy o których mówiłam. Następnie krótko opowiadam o tym jak kształtowała się planeta, jak powstały lądy i wody. 



Potem przechodzę do odsłonięcia kolejnego kawałka mojej opowieści a tam mam różne miejsca na Ziemi w których żyją różne zwierzęta. Opowiadam, że przystosowały się  do życia w danym miejscu i że nie zmieniają tego miejsca. 




Potem pojawia się człowiek, opowiadam o tym jak wyglądało jego życie na początku.



Opowiadam o trzech rzeczach: ręce- dzięki której człowiek mógł naprawdę dużo zrobić. 
O jego mózgu- dzięki któremu mógł myśleć, wyciągać wnioski i myśleć o przyszłości, o jego potrzebach.



 O jego sercu- dzięki któremu może kochać i tworzyć rzeczy, które są dobre dla innych. 


Na koniec dzieci dostały serduszka do ozdobienia oby pamiętały tę lekcję i również myślały o tym aby czynić dobre rzeczy. Tak wyglądała nasza domowa trzecia lekcja wzorowana na Trzeciej Wielkiej Lekcji Montessori.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz