czwartek, 21 lutego 2013

GEOGRAFIA- Polska



    Poznajemy nazwy województw. Przygotowałam dziewczynkom każde województwo na oddzielnej kartce z bloku technicznego, następnie przykleiłam nazwy województw. Przygotowałam również tabliczki z nazwami, które dziewczynki przyklejały do mapy za pomocą plasteliny. 


    Zaczynałyśmy od poukładania wyciętych województw na mapie, która zwykle wisi na ścianie w pokoju dziewczynek, użyłam jej, dlatego że potem łatwiej jest powtarzać nazwy, aby je utrwalić.  Następnie przekładałyśmy województwa tak, aby stworzyć obok własną mapę z widocznymi nazwami, a potem ustawiałyśmy tabliczki na mapie. Szukałyśmy również największych miast w każdym województwie. 


     Następnym razem chciałabym pokazać dziewczynkom jak ukształtowana jest Polska i jakie mamy największe jeziora i rzeki, nazwy gór.
     Dziewczynki uwielbiają takie zabawy, każdego dnia uczymy się przez zabawę około dwie godziny. Czasem jednak zastanawiam się czy im nie szkodzę, co będą robiły w szkole, ale ja chcę je zafascynować tym co je otacza. Chciałabym aby miały ochotę zdobywać wiedzę, aby zawsze robiły to z radością, aby nauka, i to co będą wiedziały, dawała im satysfakcję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz