piątek, 1 lutego 2013

MNOŻYMY I DZIELIMY.



      Julcia bardzo lubi wszystko dzielić między siebie i siostrę, między lalki, dlatego postanowiłam pokazać jej tabliczkę mnożenia, używa jaj przecież codziennie.
Przygotowałam do tego 100 kulek z modeliny , każdą dziesiątkę w innym kolorze, aby potrafiła szybko liczyć potem dzieciątkami, kulki przed zabawą gotowałam przez 25 min, aby były twarde.



    Dziadek przygotował mi tablicę do mnożenia z plexy. Na tablicy jest 100 otworów, w które należy umieścić kulki. Mam jeszcze książeczkę, w której są zadania do przemnożenia dwóch cyfr przez siebie. 


 
   Ja naszą zabawę w mnożenie i dzielenie prowadzę w taki sposób:
Mówię do Juli : zobacz masz cztery lalki, gdybyś chciała dać każdej z nich po trzy kuleczki, to ile byś potrzebowała kulek? Julia układa wtedy cztery rzędy i w każdym ma trzy kuleczki. Wyciąga najpierw 10 kulek w jednym kolorze ,potem bierze kolejny kolor – to umożliwia jej szybką odpowiedz ile kulek potrzebowała (10+2). 


    Dzielenie robimy podobnie, mówię do Juli: Zobacz masz 10 kulek i dwie lalki po ile kulek dostanie każda z nich, aby każda z nich miała równą ilość?
    A tutaj Julia rozdziela jabłuszka (kuleczki) swoim konikom, tak aby miały po równo jabłuszek każdego koloru.

    Za parę tygodni opiszę jakie są efekty naszej zabawy. Jak na razie tablica, kolorowe kulki bardzo przypadły dziewczynkom do gustu, lubią ich używać. 
Kolejne zabawy, to już właściwie ćwiczenie mnożenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz