wtorek, 2 grudnia 2014

KALENDARZ ADWENTOWY


Wczoraj dziewczynki dostały ode mnie kalendarz adwentowy, który przygotowałam z kolorowych karteczek, w których umieściłam zadania na każdy dzień. 




Zadania nie są w kalendarzu po kolei, wycięłam je a następnie potasowałam tak aby była niespodzianka na poszczególny dzień.
Dziewczynki rano otwierają kolejny kartonik,



 w którym wewnątrz przykleiłam zadanie, następnie idą do przedszkola a ja w tym czasie szykuję potrzebne materiały do zrealizowania danego zadania, gdy wracają od progu wołają co dziś muszą zrobić. Prawie od razu zasiadają do stołu, aby wykonywać zadanie. To nasze zadania:

1.     Uszyj z filcu skarpetę w której Mikołaj zostawi dla Ciebie prezencik.

2.    Zrób ozdobne świąteczne wykałaczki na owoce.

3.    Upiecz pierniczki i udekoruj je.

4.    Zrób Mikołaja.

5.    Zrób renifera i wóz Świętego Mikołaja.

6.    Zrób ozdoby na choinkę.
7.    Zrób szopkę.
8.    Naucz się kolędy.
9.    Stwórz witraż świąteczny.
10.  Zrób domek z piernika.
11.   Stwórz bombki na choinkę.
12.  Stwórz bałwana.
13.  Zrób kolorowe aniołki z papieru.
14.  Ubierz z siostrzyczką choinkę.
15.  Zrób ozdoby metodą origami.
16.  Naucz się kolędy na flecie.
17.  Naucz się kolędy na pianinie.
18.  Przygotuj kilka potraw wigilijnych.
19.  Przygotuj stroik z igliwia aby udekorować stół na święta.
20. Przygotuj świąteczne kartki dla bliskich.
21.  Przeczytaj książkę o świętach Bożego Narodzenia.
22. Przygotuj kukiełki na przedstawianie świąteczne.
23. Przygotuj przedstawienie.
24. Stwórz grę świąteczną.

Nasz kalendarz stworzyłam po to, aby każdego dnia zrobić coś z dziewczynkami, co będzie tworzyło atmosferę święteczną. Przez cały adwent będziemy czekać na narodziny Jezuska, podczas tych zabaw będziemy słuchać kolęd, oglądać świąteczne bajki i dużo ze sobą rozmawiać. Może i Wy przygotujcie sobie takie zadania a następnie umieszczajcie to co zrobiliście każdego dnia. Kalendarz umieszczam dopiero dzisiaj, ponieważ wcześniej nie znalazłam ani chwilki żeby usiąść przy komputerze, będę starała się na bieżąco umieszczać nasze prace.
 Życzymy miłego oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia.

1 komentarz: